*97*

435 28 5
                                    

"Dankjewel dat ik mocht komen, ik vond het erg gezellig."

Beleefd geef ik Florence en Aaron een hand en ze glimlachen. "Wij ook Eva, ik ben blij dat Felix en Frederique nu mensen van hun leeftijd in de familie hebben," zegt mijn oom en ik knik. Mijn tante geeft me nog snel een knuffel en dan wenden ze zich allebei naar Frederique. Ik loop snel dat Felix. 

"Leuk je ontmoet te hebben Black," heel formeel en serieus kijkt hij me aan en ik schiet in de lach. "Ook leuk om jou ontmoet te hebben Roux," reageer ik en hij grinnikt. Dan spreidt hij zijn armen voor en knuffel. 

"Ik vond het echt heel gezellig," bedank ik hem als we weer hebben losgelaten. Felix grijnst. "Ik ook hoor."

Ik voel aan alles dat hij nog iets wil zeggen, en afwachtend kijk ik hem aan. Felix schraapt zijn keel. "Ik uhmm- Kun jij een beetje op Fré letten?" Vraagt hij dan. Hij praatte heel snel, dus ik moet even nadenken tot ik begrijp wat hij zojuist zei. 

Ik knik. "Tuurlijk, daar ben ik toch voor." Felix glimlacht en dan gaat het fluitje van de trein. Snel loop ik er naar toe, maar hij trekt me terug. "Niet tegen Fré zeggen, maar ma en ik komen kijken naar de laatste opdracht. Goed bevriend met de familie van Fleur zullen we maar zeggen."

Opgewonden kijk ik hem aan en hij grinnikt. Dan duwt hij me naar de trein, waar Frederique in de deuropening al staat te wachten. "Let's go," zeg ik en samen gaan we opzoek naar een coupe. 

~

Veel te enthousiast sta ik op het perron van Hogwarts te wachten op de koetsen. Waarschijnlijk komen er niet zo veel als de eerste keer, maar toch moeten er minstens 8 ofzo komen, voor alle leerlingen die naar huis zijn gegaan in de voorjaarsvakantie. Als de dingen eindelijk aan komen rijden, ren ik erna toe, met Frederique op mijn hielen. 

"Ik ga Fred vertellen hoe erg je hem gemist hebt, dat je bij iedere souvenirwinkeltje iets voor hem wilde kopen en dat je met een foto van hem onder je kussen sliep," grapt ze en vernietigend kijk ik haar aan. "Als je dat maar laat."

"Maar waarom princess?" Mijn hoofd schiet met een ruk omhoog als ik de stem van mijn vriendje hoor. Grijnzend zitten Fred en George in een van de koetsen en Fred springt er soepel uit. Nog voordat hij een seconde op de grond staat, heb ik mezelf al in zijn armen geworpen. Fred slaat zijn armen om me heen en ik adem zijn welbekende geur in. Aftershave en vanille. Achter me hoor ik dat Frederique en George de koffers in de koets leggen. 

Voorzichtig wurm ik mezelf los om Fred een kus te geven. "Ik heb je gemist," murmel ik als onze lippen weer van elkaar zijn en Fred grijnst. "Je had mijn foto toch?"

Vernietigend kijk ik naar Fré en ze steekt blij haar duimen op. Fred grinnikt en trekt me dan de koets in. Als hij naast me gaat zitten slaat hij zijn arm om me heen en drukt hij een kus op mijn hoofd. Helemaal blij door onze hereniging kijk ik hem aan. 

"Hoe zijn jullie eigenlijk in deze koetsen gekomen?" Vragend kijkt Frederique van George naar Fred en ik zie aan hun twinkelende ogen dat het vast tegen de regels in is gegaan. Niet dat ik het erg vind. 

"Wij hebben zo onze maniertjes," zegt George en hij knipoogt. Dan gaat hij een beetje anders zitten en enthousiast kijkt hij ons aan. "Wat hebben jullie allemaal gedaan?"

~

"We gingen naar Buckingham Palace," vertelt Frederique en Fred rolt met zijn ogen. "Klinkt saai, hebben jullie nog iets leuks gedaan?"

"We zijn halverwege de rondleiding ontsnapt uit Buckingham Palace en toen zijn we met zijn drieën naar een casino gegaan," zeg ik snel en met open mond kijkt de tweeling me aan. "Alleen toen werden we bijna uit het casino gegooid omdat Eva nooit voor een 18-jarige door zou kunnen gaan en gingen we naar een gamehal," vult Fré me aan en Fred schiet in de lach. Nep beledigd kijk ik hem aan en hij geeft me kort een kus. 

"Wie is wij met zijn drieën?" Vraagt George dan en ik grinnik. "Felix, Frederiques tweelingbroer."

Enthousiast kijkt George naar Frederique. "Ben jij ook een tweeling?!" Fred en ik schieten in de lach en ook Frederique grijnst. Zonder op de vraag in de gaan, begint ze te vertellen over het supergrote zwembad bij het hotel.

~

De volgende ochtend word ik pas laat wakker. Gisteravond, of eigenlijk gisternacht, zijn we met de hele groep veel te lang wakker gebleven om bij te praten. Uiteindelijk komt het erop neer dat Fré en ik in 3 uur al meer hebben gedaan dan de rest in 3 dagen heeft gedaan. Kreunend rol ik uit mijn warme bedje om onder de douche te gaan staan. 

Terwijl het warme water over mijn lichaam stroomt, schiet me iets te binnen. Vandaag zijn Fred en ik een half jaar samen! Snel spoel ik de shampoo uit mijn haren en grijp ik naar een handdoek. 

Als ik mezelf heb afgedroogd, schiet ik in een broek en een trui en ga ik voor de spiegel staan. Vlug doe ik wat mascara op terwijl ik mijn haar droog met mijn staf. Als ik na precies 4 minuten en 21 seconden klaar ben, stap ik mijn kamer uit om naar de commonroom te gaan. 

Precies op hetzelfde moment komen Fred en ik de commonroom in. Alleen ik kom van de slaapzalen en Fred van de gangen. Vrolijk ren ik op hem af en ik spring in zijn armen. Aan Freds ogen te zien, weet hij ook wel waarom.

"Gefeliciteerd met een half jaar samen zijn met mij," zeg ik blij en Fred grinnikt. "Jij ook gefeliciteerd princess."

"Zeker gefeliciteerd, je mag blij zijn dat je nog leeft nu je zoveel met hem omgaat Eef," Harry en Ron hebben blijkbaar gehoord wat we zeiden, en nu kijkt Fred Ron overdreven gekwetst aan. Ron geeft me nog een knipoog en dan lopen ze door. 

"Oh, ga je zo mee naar het platform?" Vraagt Fred en hij trekt me aan mijn hand mee het portretgat door. "Ik moet eerst nog ontbijten," reageer ik en verbaasd kijkt hij me aan. "Het is half 12."

Onverschillig haal ik mijn schouders op en Fred schiet in de lach. "We gaan wel naar de keukens," zegt hij en hij trekt me het portretgat door.

My Other Half ~ Fred WeasleyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu