Tuna'nın gözünden...
Duş aldıktan sonra saçlarımı tararken Sertan'ı düşünüyordum. Acaba babamla araları nasıldı? O sırada telefonum çaldı, arayan Sertan'dı.
''Sertan? Nasılsın canım?''
''İyiyim canım, sen?''
''Ben de iyiyim, daha doğrusu iyi olmaya çalışıyorum.''
''Neden? Ne oldu?''
''Evde huzur kalmadı. Babam ve ben hariç herkes Defne'den nefret ediyor; hizmetçiler bile... Geçen gün kavga çıktı evde, babam abime tokat attı herkesin gözü önünde.''
"Yapma ya...Abin ne yaptı peki?"
"Ertesi sabah annemin yanına gitti. Bir süre orada kalacakmış. Ne zaman döner, ya da döner mi; bilmem... Şey...Sertan..."
"Babanla aramızın nasıl olduğunu soracaksın, değil mi?"
"Evet, nereden bildin?"
"Ben, seni senden bile daha iyi tanıyorum."
"Soruma cevap ver o zaman.."
"Sana yalan söylemeyeceğim. Baban beni işten kovuyordu da Tuğçe engel oldu."
"Tuğçe mi?"
"Tuğçe, mi dedim ben? Şey... Canım.. Önümde bilgisayar açık, liseden Tuğçe diye bir arkadaşım bana arkadaşlık isteği göndermiş de.. Aklım karıştı. Defne engel oldu, diyecektim."
"Kabul ettin mi?"
"Neyi?"
"Arkadaşlık isteğini."
"Of Tuna... Böyle giderse kıskanacak bir sevgilin olmayacak, baban ayıracak bizi; demedi, deme."
"Yapamaz öyle bir şey. Ben konuşurum onunla."
"Şimdilik bir şey deme, biraz zaman geçsin üzerinden... Neyse, kapatmam lazım. Görüşürüz."
"Görüşürüz."
Telefonu kapatınca hazırlanmaya başladım. Ablamlarla birlikte anneme gidecektik.
Annem bizi çok güzel karşıladı. Fırından gelen poğaça ve börek kokuları oldukça hoştu. Abim orada değildi, bir arkadaşıyla buluşacakmış.
Annem üçümüze de teker teker baktı.
"Nasılsınız?" diye sorduğunda tam "iyiyiz" diyecektim ki Emine Ablam lafa atıldı.
"Hiç iyi değiliz anne."
"Neden? Bunun sebebi Defne denen o kadınsa, siz onun hakkından gelebilecek zekaya sahipsiniz."
"Onun hakkından gelmemize babam engel oluyor. O kadına tapıyor adeta."
"Allah'ından bulsun, ne diyeyim. Gün gelir, pişman olur."
"Olur bence de. O kadında var bir şeyler. Çok sinsi."
"Aman kızım... Muhattap olmayın o zaman. Zamana bırakın."
Simge Ablam lafa karıştı.
"Tuna, sen bu Defne ile konuşsan da babamın Sertan'ı sevmesini sağlasa... Bir işe yarasın."
"Sertan mı? Ne alaka?" dedi annem. Tabii, onun olanlardan haberi yoktu.
"Senin bu kızınla Sertan...Düğün var yakında, düğün."
"Ne? Tuna?"
"Düğün falan yok canım. Abartıyor ablam."
"Baban Sertan'ı neden sevmiyor peki?"
"Ben de bilmiyorum ki. İnan, bilmiyorum.."
O an aklıma gelmişti. Babam Sertan'ı neden sevmiyordu? Neden benim aşkıma saygı duymuyordu? Bunu öğrenecektim. Ucunda babamla kavga edip onun kalbini kırmak da olsa onun Sertan'ı çok sevdiğimi idrak etmesini sağlamalıydım.
YOU ARE READING
BÜYÜK SIRLAR
Teen Fiction"Sana söz veriyorum; beni tekrar içten bir şekilde gülümserken göreceksin." "Gerçekten mi?" Onun gözlerinin içine baktım. O da benimkilere bakıyor, bir cevap arıyordu. Yıllardır benim yüzümden çekmediği çile kalmamıştı. Doğruluğundan benim bile emin...