"Så var är han..?" Frågade han lite mystiskt och såg sig om tills han hittade Felix med tjejen, och log brett. Diana fattade ingenting, men letade förvirrat med blicken efter vart vi tittade. Jag bara suckade och kände hur alkoholen började verka i mitt huvud. "Felix tror typ han är nåt. Han ska hela tiden bevisa att han kan få tjejer!" Sa jag irriterat och Diana rynkade förvånat ögonbrynen. "Ja, det är ju hur tydligt som helst att han bara försöker göra mig svartsjuk?" Fortsatte jag och började bli dryg. Diana såg om ännu mer frågande och förvånad ut och Omar bara såg lurigt på mig. "Vänta lite, har du känslor för Felix eller nåt?" Sa Diana. Jag var snabb med svaret "Nej! Absolut inte! Varför skulle jag..". "Men d/n förfan! " stönade Omar. Jag vände mig om mot honom. Han la två händer på mina axlar och såg djupt i ögonen. "Gör lite som havet, och våga." Jag rynkade ögonbrynen och tänkte protestera men fick aldrig chansen. "D/n! Gör det bara" sa han och släppte taget om mig. Jag tog två stora klunkar av min öl, och behöll den sedan i handen istället för att ställa tillbaka den. Jag tog ett djupt andetag och gick bort från baren och ut på golvet, och bort till den platsen som Felix och tjejen dansade på. Under tiden jag gick tänkte jag på hur jag skulle göra och planerade, men ganska snart tog mitt alkoholen över och jag blev förbannad. Improvisation fungerar alltid bäst. Jag gick rakt in i tjejen med i en våldsam krock. Hon for åt sidan säkert en halvmeter och såg förvånat på mig. "Åh, förlåt" sa jag och la nonchalant en hand framför munnen. Jag sneglade bortåt mot Diana som stirrade förskräckt och Omar som skakade på huvudet. Tjejen nickade långsamt och var snabbt tillbaka med Felix igen. Då fick jag nog och slet i hennes arm så hon flög åt mitt håll, sedan hällde jag hela min öl över hennes tröja, rakt igenom urringningen och ner över hela magen. Hon drog häftigt efter andan och skrek."Ojdå, förlåt" sa jag och höjde på ögonbrynen. Felix stirrade på mig och var allt annat än glad. Jag bara ryckte på axlarna vände mig i riktning tillbaka mot baren. Diana bara gapade men Omar log och nickade. Jag beställde Whisky väl framme vid baren och drack upp all den snåla vätskan i glasen fort. Mitt fyllohumör gick överstyr i hjärnan igen. Felix hade en ny tjej på dansgolvet och de dansade tätt. Utan tvekan gick jag rakt fram och fällde krokben för henne. Smal som en pinne var tjejen, och föll gjorde hon också som en. Folk flyttade förskräckt undan när den small till och hon låg på golvet. Felix tog ett hårt tag i min arm "d/n vafan?" Han var irriterad men det var inget som berörde mig. "Vadå?" Sa jag med oskyldigt utsträckta händer och vinglade till. Jag lämnade dem i hopp om att Felix skulle ge upp på tjejen. Det gjorde han också, han bytte till en sexig blondin med utmanande kläder. De dansade tätt, vilket gjorde mig rasande. En kille i närheten med snyggt hår och gulligt ansikte blev mitt offer. Jag tog ett fast tag om hans axlar och bet mig sexigt i läppen så han skulle fortsätta. Han flinade brett och satte sina händer runt min midja. Jag gick värre och lät mina händer glida nerför och smeka hans abs. I ögonvrån såg jag hur Felix sneglade mot oss och tog ett sexigt tag om tjejens rumpa. Då gjorde jag detsamma på min kille och spände ögonen på Felix. Han drog sin tjej alldeles för nära och började smeka henne, hela bakdelen och ryggen. Tjejen verkade gilla det och jag kunde nästan höra hur hon stönade. Då började jag kyssa på killens hals. Han bara log och en hand drog efter min bh. Felix spände käken men satte då båda sina händer på sin tjejs bröst. Jag gav Felix en mördarblick innan jag drog med hela tungan från nyckelbenet på min kille, ända upp till hakan. Jag kysste min danspartner och Felix hånglade min sin samtidigt som hans händer smekte över över hela hennes kropp. Då hände något inom mig som inte tillät någon tjej i världen kyssa Felix. Så jag släppte ställningen med min kille och gick rakt på sak och slog undan tjejen från Felix med båda händerna. Hon ramlade ner på golvet och jag efter för jag var inte klar med henne. Jag slog med handflatan rakt över ansiktet och hon slet i mitt hår. Hennes arm kom nära min mun och jag bet henne hårt i armen. Hon skrek till och slog mig med knuten näve i min käke. Då spottade jag henne i ansiktet och skulle precis slita av henne örhängena när Felix tog ett fast tag om mina armar och lyfte enkelt bort mig från henne. Han la en hand framför tjejen som tänkte gå i attack mot mig och hon marscherade motvilligt iväg. Felix såg förbannat på mig "Vad fan är det med dig?!". Det dunkade i min käke efter slaget men nu började det göra ont armarna istället så hårt som Felix höll. Jag ryckte mig lös och försvann iväg, utom synhåll för honom. Efter detta borde ju Felix ta avstånd från alla tjejer på festen. Men icke. Ännu en tjej var vid hans sida. En tanke flög upp i mitt huvud och den lät riktigt inbjudande: jag borde döda bitchen. Men hur? Jag gick diskret runt och letade efter lämpligt mordvapen. Det stod äpplen som dekoration på ett bord, men ett äpple skulle inte åstadkomma mycket mer än ett ynkligt blåmärke. Tillslut uppenbarade sig en stor champangeflaska framför mig. Jag tog den i mina händer och svingade prövande med den i luften. Det här blev bra. Om man träffade på den rätta svaga punkten i bakhuvudet så kunde det orsak döden. Jag lät den hänga diskret bakom mig medan jag gick mot dem. Hade jag varit nykter nu skulle aldrig en sån här idé ens dykt upp i mitt huvud, men nu verkade bara ett alternativ finnas. De stod och dansade och hon log. Om tjejen förtjänade detta kunde min hjärna i inte relatera till. Men en sak visste jag. Det var nog att hon hade Felix. Jag höjde flaskan när jag stod bakom dem och folk runt om mig såg vad som skulle hända och flämtade. Men precis när jag siktat och svingade den i en perfekt hård båge, snurrade hon och flaskan träffade Felix rygg. Jag tappade flaskan och den krasade i golvets yta. Felix föll rakt över tjejen och de hamnade i både splitter och champagne på marken. Han reste sig och la en hand över ryggens onda ställe. Han stönade och såg efter vad som slog honom. Så fort han fick syn på mig blev hans ögon svarta och käkarna spända. Han tog tag i mig och drog mig mot en nödutgång vid väggen. Han öppnade dörren och fick ut mig och sig själv med stängd dörr bakom. Vi befann oss på baksidan av huset och det mörkt och aningen kyligt.
"Vafan är ditt jävla problem?! Varför gör du såhär?!" Skrek han förbannat på mig. Jag ville inte ha det såhär. Det gjorde ont. Inombords. Och en klump fastnade i min hals. Jag såg ner och skakade på huvudet. "Det här går inte. Hur fan tänker du? Varför gör du såhär?!" fortsatte han i samma ton. Jag kunde inte ge honom något svar hur mycket min hjärna än kokade. Klumpen i min hals hade blivit större och det sved i mina ögon. Det var säkert två meter emellan oss och det kändes bara ännu värre. När inget svar kom från mig skakade Felix på huvudet "Har du något att säga, så säg det nu. Du åker hem imorgon och vi kommer slippa möta varandra igen". Att han sa det gjorde det till ett helvete och jag kunde känna tårarna innanför ögonen. Jag sa inget och han gjorde det väntade: vände sig om och gick. Då började min hjärna plötsligt fungera och tänka som vanligt. Och nu förstod jag hur mycket jag än försökte dölja det eller skratta bort det att det var sant. Det hade bara aldrig sagts, skrivits eller ens riktigt tänkts. Detta var känslor som gömt sig bra men som sakta visat sin starka sida och drabbat mig. Jag hade aldrig känt något så starkt och som det här för någon förut, inte ens för Danne och jag hade aldrig sagt något så sant som jag skulle säga nu från djupet av mitt hjärta. Och Nu jag var tvungen att säga det för att hindra honom från att lämna mig. Och kanske sa jag det modigaste jag någonsin gjort, men det var det rätta och ödet hade bestämt att skulle fram förr eller senare. Jag tog ett djupt andetag och tänkte på vad Omar sa till mig. 'Gör lite som havet, och våga'. Jag såg upp och sa det: "Felix, jag älskar dig."
Så fort orden lämnat mitt mun ångrade jag det och försökte intala mig själv att jag inbillat mig allt och att han fortfarande hatade mig. Men varför gjorde han då som han gjorde? Felix stannade upp. Jag blev nervös, kallsvettades och bet mig hårt i tungan. Hur kunde jag bara säga så? Hur kan du logiskt älska någon efter att nyligen brytit med sin förra. Jag andades djupt och rödfärgen i mina ögon förstärktes i samband med att tårar skapades. Felix stod helt stilla. För det nästa som hände var jag inte beredd på. Felix snurrade snabbt om efter en evighets sekunder och tog ett par snabba steg fram till mig, den korta biten som var emellan oss. Han hann knappt stanna upp vid mig förrän hans båda händer landade runt min nacke och huvud. Jag placerade direkt mina händer på hans handleder och ville inget annat än att låta det ske. Mina ögon lät jag sluta när han lutade sig fram och sneddade lite på huvudet så våra näsor inte skulle krocka. Han drog mig intill sig den sista biten som behövdes för att våra läppar skulle nuddas och jag gläntade på mina.
Han kysste mig. Hans läppar var varma och mjuka, medan mina var kalla och spända. En tår rann ner för min kind. Felix avbröt kyssen och såg in mina ögon. Han log och jag tillbaka. Han torkade bort min tår med tummen och kysste mig igen. Han höll om mig och runt han. Men så slutade han plötsligt och höll om mig istället i sin famn. Han lutade sin panna mot min och suckade. "Jag älskar dig så jävla mycket." Började han. "Men det kan aldrig bli vi." Jag såg upp på honom och var på väg att gråta riktigt. "För Danne älskar dig också".
ESTÁS LEYENDO
Just A Game
FanficNär d/n och vännen Dianas vägar oväntat flätas med alla tjejers dröm, The fooo förändras deras vardag till något nytt. Är inte pojkbandets medlemmar alldeles för gulliga? -Den slutsatsen hinner knappt dras då killarna oväntat visar en annan sida av...