Kapitel 30

1.7K 21 0
                                    

Huvudet dunkade och värkte när jag vaknade. Innan jag klev ur sängen gjorde jag helt klart för mig vad som hänt igår natt och förberedde mig på vad denna dag kunde ha för underliga saker att erbjuda.

Jag reste mig och blundade hårt när det kändes i huvudet. Jag ville inget hellre än att duscha så jag gick ut i korridoren och öppnade toalettdörren. Självklart fanns alltid risken att den var upptagen men att toan var upptagen av en one-night-stand-girl var jag inte beredd på. Jag bara stirrade på Emelie som i sina underkläder stod framför handfatet och borstade tänderna. Hon stirrade minst lika mycket på mig. "D/n?! Vad gör du här?". Jag försökte fokusera blicken på något annat än hennes halvnakna kropp. "Jag bor...jag är med Diana och hennes kille" sa jag snabbt "Men vad gör du här?" Frågade jag. Emelie blev snabbt sitt vanliga jag och log "Jag träffade världens gulligaste kille på festen! Han var grym på att kyssas och han var så snygg i sin keps.." Jag höll upp en hand framför henne. Jag ville inte veta vad de gjort tillsammans. Men jag visste ändå inte vem hon följt med hem. "Vad hette han?" frågade jag. Emelie stannade plötsligt upp och tycktes inte ha svar på den frågan. "Det sa han inte men han var en gud i sängen och han sa att jag var speciell, att han älskade mig och.." Jag höll upp handen ännu en gång nu när jag hade nog med information för att veta vem det var. Jag bara suckade "Tänker du stanna här länge?" frågade jag. "Asså, vi är ju liksom tillsammans så jag tror han vill ha mig här" sa hon. Jag nickade lite "Visst, visst.." sa jag och gick istället nerför trappan till den andra toaletten. Jag hoppade in i duschen där jag stannade länge. Och efteråt var mitt hår silkeslent efter alla hårinpackningar jag haft i håret. Jag klädde på mig de kläder som jag vaknade med och blåste håret snabbt innan jag gick ut. Jag såg till innan att Emelie inte var i köket när jag stormade in dit. Jag gick rakt fram till honom och tog ett hårt tag om axeln. "Hur fan kunde du?! Det är Emelie!" Skrek jag till Omar. Han himlade med ögonen men tog tag i min handled och drog ut mig till vardagsrummet där jag bara fortsatte. "Det är Emelie! Du kan inte bara leka med henne!". "Att bro på det.. Kan du typ få henne här ifrån, hon börjar bli lite jobbig.." Sa han. "Du ska fan visa henne respekt och värdighet! Hur kunde du ligga med henne?!" Sa jag lika upprört som förut tillbaka. "Hörru, hon får faktiskt skylla sig själv. Du skulle ha sett tröjan hon hade på sig, genomskinlig och allt..". "Jag vet att hon hade en genomskinlig magtröja på sig!" Skrek jag tillbaka. Omar rynkade på ögonbrynen "Okej, chilla, jag får iväg henne själv då" sa han och började gå tillbaka men det tänkte jag inte låta honom göra "Du kan inte bara se tjejer som en leksak! De har faktiskt känslor fastän du inte verkar ha några!" Skrek jag efter honom. Omar vände sig kvickt om och tog ett hård tag i båda mina armar och gjorde ont. Han stod riktigt nära mig med sammanbitna käkar "Du ska ge fan i mitt sexliv, är det uppfattat?" Sa han och tog ett hårdare tag som fick mig att grimasera. När jag vägrade svara drog han mig närmare och vred om min arm och jag kved till. Tacksam var jag för att Oscar kom då "Eyy, vad händer här då?" Han stod en bra bit bakom men Omar släppte och gav mig en mörk blick innan han Försvann ner till källaren. Oscar nickade mot köket och jag följde med honom dit. Två personer var borta men jag saknade bara en av dem. "Felix?" Sa jag och såg på de andra. De såg lika frågande ut som jag. "Han kom aldrig hem igår" sa Ogge. Jag svalde hårt men började proppa i mig mat så ingen skulle misstänka något. Efteråt bar mina ben mig uppför trappan och in till gästrummet men inte längre. Jag la mig raklång på sängen och somnade. Jag drömde illa om Felix och hans hångelpartner, hur hon flyttade in och jag tvingades varje dag se henne gå omkring med sugmärken i nacken och Felix med håret i knullruffs. Jag vaknade med ett ryck när mardrömmen gått för långt. Jag var svettig i pannan och kände mig allt annat än snygg. Jag tog fram sminkväskan som Diana haft med och fixade till mig så självförtroendet iallafall steg från noll. Det var mörkt ute och klockan var lite över fem. Diana kom in i rummet snyggt klädd i ett linne och kort kjol. "Är du redo för festen?" Frågade hon och kollade mig från topp till tå. "Fest?" Frågade jag och hade inte riktigt hängt med i deras planer. "Ja, Omar var typ missnöjd med festen igår och sa att vi ikväll skulle till en riktig fest". Jag försökte komma på vad Omar möjligtvis kunde vara missnöjd med eftersom han nu säkert var i allas tjejers huvuden från festen. "Har du hört något från Felix?" Frågade jag försiktigt. "Han skulle möta oss vid festen" svarade Diana och jag var snabbt framme med sminkväskan igen, rotandes efter eyeliner och concealer.

Jag la noggrant och omsorgsfullt en snygg makeover som skulle sitta hela kvällen. En Boy London tröja åkte på tillsammans med shorts. När tiden var knapp tog jag på mig converse och lät håret hänga. Vi gick alla ut från huset och satte oss i bilen. Tydligen var det långt dit och jag tror vi lämnade Stockholm. Efter en lång sträcka i bilen stannade vi utanför en stor byggnad. Jag öppnade dörren och klev ut som alla andra. Dunkande musik med stark bas hördes inifrån. Jag sneglade på de andra. Alla såg undrandes ut men ändå spända. "Var är vi?" Frågade Diana. Omar flinade "På en fest, med riktiga brudar och musik!" Han slog ihop händerna och gned dem mot varandra som om han gjorde sig redo. "Är Felix där inne?" frågade jag och Oscar nickade. Vid ingången stod en lång kö och längst fram en biffig vakt. Omar gick längst fram och Ogge, Wille och Oscar efter. De gick rakt förbi kön och fram till ingången och vakten. Vi kom upp bakom dem när de stannade. Vakten verkade känna igen Omar och hittade snabbt Wille, Oscar och Ogge på en lista han höll i. Omar pekade på mig och Diana och vakten nickade. Han lyfte på ett rep som hölls upp av pelare, inget blockerade dörren och vi gick in. Jag bara gapade väl inne. Stället var hur stort som helst och proppat av folk som dansade, stod vid små höga bord lite överallt och en stor bar var placerad i mitten. "Vad är åldersgränsen? Alla här är väl minst 18?" Sa Diana. Omar snurrade med ögonen "Hört talas om fake-legitimation? Alla här har ett" sa han och såg ut över placet. "Har du ett?" Frågade jag. "Inte med mig" sa han. Jag tog Dianas hand. Vi hade aldrig varit på ett ställe som det här och jag anade att det var en nightclub. Men vi klev helt enkelt ut på golvet eftersom hela arean på golvet tycktes vara dansgolv. Omar hade rätt. Musiken var grym här. Antagligen för att en DJ mixade musiken i hörnet. Vi var omringade av snygga killar som verkade villiga. Och eftersom Wille inte var i sikte tog Diana tillfället i akt och utnyttjade varje killes kunskaper av dans. Flera kom också till mig men jag avböjde. Jag attraherades inte av någon och kunde bara inte sluta tänka på en kille. Felix. Vad gjorde han just nu? Var någonstans i detta jätterum befann han sig? Jag var ganska snart less på uppmärksamheten och trängseln. Och plötsligt ville Diana bort till baren. Hon hade sett Wille och var rädd att han skulle komma på henne. Så vi gick med raska steg dit bort. De flesta barnstolar runt om var upptagna men vi hittade tillslut två lediga bredvid varandra. Vi insåg ganska snart att man skulle beställa och att priserna var hutlösa. Jag hade inte ens med mig pengar. Diana fick panik och föreslog vad som helst, bara så hon fick något att dricka. Jag försökte lugna ner henne och säga att vi klarar oss. Då dök Ogge upp bakom oss. "Hur går det?" smilade han. Jag tänkte precis säga något om priserna men Diana hade ett fyndigare sätt: "Vi får ingen sprit!" Stönade hon. Ogge bara skrattade och tog upp något från byxfickan. Ett kort var det. Jag höjde på ögonbrynen. "Har du VIP kort får du alla drinkar gratis" förklarade han. Diana sken upp som ett barn på julafton och Ogge beställde tre starköl. En bartender hällde upp i stora glas åt oss och ställde dem framför på bänken. Jag tog en stor klunk och Diana en ännu större. Hon hade druckit halva på bara några sekunder. Ogge flinade "Du ser ut att behöva det här mer än jag" sa han och räckte kortet till Diana. Hon log och tog emot det. "Jag vill ha tillbaka det när vi går ut" sa han och försvann iväg. Diana tvekade inte en sekund utan beställde gin på en gång. Vi satt där och blickade ut över alla. Jag med min knappt druckna öl, och Diana på sitt tredje glas. Jag hade inte sett till någon bekant alls på festen men fick snart syn på en enorm soffgrupp lite längre bort. Den var översvämmad med folk och i mitten satt Wille med de snyggaste tjejerna om varsin sida. Jag knuffade till Diana så hon skulle kolla. Hon vände sig om och suckade "Typiskt Omar" sa hon. Jag fattade inte vad hon menade men kollade i hennes riktning. Omar satt i soffan mittemot med ännu mer folk runt om sig."Tävlar de eller?" Frågade jag. Diana ryckte på axlarna "Wille snackar iallafall skit om Omar hela tiden".

Plötsligt lämnade Omar sitt umgänge och gick fram till baren, och oss. Han beställde två bourbon med ett VIP kort. "Kul där borta?" Frågade jag. Omar kastade ett öga på mig "Hur har ni det här då?" Frågade han och nickade mot Dianas samling av glas och mitt fulla. "By the way, Wille vill att du kommer" fortsatte Omar till Diana och nickade mot soffan. Plötsligt fick jag syn på Felix. Han stod och dansade med en tjej. Jag kunde inte ha varit snabbare med handen att greppa mitt glas med öl och tömma allt på en gång genom halsen och direkt beställa en till. Diana hoppade till lite av den plötsliga rörelsen och Omar gav mig samma dryga min som förra kvällen. Han visste.

Just A GameOnde histórias criam vida. Descubra agora