.
.
.Petang ini aku keluar bersama classmates aku yang lain. Saja nak celebrate, maklumlah kami dah officially graduan diploma science education, gitu.
Mula-mula tu bukan main susah aku nak minta kebenaran dari Jungkook untuk aku keluar makan malam dengan kawan-kawan aku.
Nasib baik ada Yoonji, dapatlah juga aku keluar malam ni walaupun banyak pantang larang yang dia letak. Paling penting, dia suruh aku balik awal, sebelum pukul sepuluh dah kena ada dekat rumah.
Macam-macam yang kami bualkan malam ni, perancangan masa depan, throwback yang memalukan, semua kami bahaskan.
Ada yang nak sambung belajar lagi, ada yang nak kerja, ada yang nak kahwin, ada juga yang nak rehat saja dulu dekat rumah.
Tapi sejak tadi aku cuma diam. Perut aku rasa tak selesa semacam. Rasa ngilu pun ya tapi tak lama, tapi kerap, aku yang confused. Jangan cakap..
Tengah aku cuba bertenang di tempat duduk aku ni, terasa getaran dari dalam hand bag ku yang aku letak sejak tadi di atas ribaku. Pastinya dari telefon pintarku.
Telefon aku keluarkan dan tanpa berfikir panjang, notification mesej dari private number yang aku terima aku tekan.
Jantungku mula berdegup laju saat melihat gambarku sendiri terpapar di skrin telefonku. Gambarku tika dan saat ini.
Pantas mata aku mengawasi sekeliling dengan deruan nafas yang terasa laju. Aku menunduk kembali saat satu lagi mesej masuk.
Cari aku?
Jantungku semakin kuat berdetak, deruan nafas yang aku aturkan terasa begitu menyesakkan saat membaca mesej itu.
Kali ini aku menerima sebuah panggilan, dari nombor yang sama. Sempat aku menoleh memandang Yoonji yang masih leka berbual dengan classmates ku yang lain.
Dengan degupan jantung yang terasa laju, skrin telefon yang masih menyala aku tenung lama sehinggalah panggilan tersebut diputuskan sendiri.
Takut dengan aku?
Berhenti ganggu saya
Dengan jari-jemariku yang mula menggigil ketakutan, mesejnya aku balas. Aku dah penat, aku nak semua ni berakhir, antara aku dengan dia.
Aku akan berhenti
Kalau kau jumpa dengan aku malam ni
BerduaJangan risau,
Aku janji,
Aku tak kan apa-apa kan kau
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...