.
.
.[PRESENT🌼]
"Rindu saya?"
Tanyanya dengan senyuman mengusiknya. Tahulah tu aku masih merajuk dengan dia.
Sengih-sengih, ingat handsome lah tu?
Sempat aku tengok keliling kami, cari Naeun dan Jungwon.
"Mana Naeun dengan Jungwon?" Tanya aku tak puas hati.
"Saya dah letak dekat peti ais."
Dia buat lawak ke ni?
Tak pasal-pasal kena jelingan maut aku buatkan dia tergelak.
"Saya dah angkat diorang masuk bilik tidur masing-masing." Terangnya dengan senyuman tapi still, aku masih tak puas hati.
"Biarlah diorang tidur sini dengan saya." Tuturku dengan mataku masih merenungnya geram.
"Habis saya nak tidur mana?" Tanyanya, dah mula ikut sama tak puas hati dengan aku.
"Pergi tidur rumah jiran sana." Halauku dan terlihat dirinya tersengih saat mendengar jawapanku.
"Oh, kiranya masih merajuk dengan sayalah ni? Okay, betul ni? Saya betul-betul pergi ni. Dengar cerita jiran sebelah pun dah lama jadi janda-"
Baru je dia nak bangun menjauhi aku, terus aku tarik kolar baju dia agar kembali berada dekat denganku buatkan dirinya tertawa.
"Sanggup nak jandakan isteri sendiri untuk janda? Ha?"
Tanyaku dengan lagak gangster dengan tanganku masih menggenggam erat kolar bajunya buatkan dirinya tertawa lagi.
Terasa tangannya kini menggenggam penuh genggaman tanganku yang jauh lebih kecil dari telapak tangannya.
"Malam ni awak tidur dengan Jungwon, saya tak nak tidur dengan awak."
Terus dia tayang muka arnab sesat dia tu bila aku cakap gitu, nak raih simpati akulah tu.
"Tak nak." Kali ni dia punya gedik, berhimpit-himpit dia dengan aku semata-mata nak baring satu bantal dengan aku.
Dengan dirinya baring mengiring menghadapku yang masih dalam posisi baring menelintang, terasa tangannya merangkul lembut pinggangku, membawaku lebih dekat ke dalam pelukannya.
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...