7

2.2K 302 41
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

Perlahan-lahan mata aku celikkan. Sebaik saja aku tersedar, dapat aku rasakan aku sedang bersandar pada tubuh seseorang dan berada di dalam pelukan seseorang.

Jungkook.

Sedari tadi aku baring dalam posisi terduduk, bersamanya disisiku. Elok saja aku bersandar pada bahu dan lengannya dengan tanganku memeluk erat pinggangnya. Dia turut sama memelukku. Hoodie hitamnya berada di atas tubuhku, menyelimutiku.

Aku cuba hendak menjauhinya namun aku menjadi pegun saat terasa tangannya menarikku kembali namun kenapa aku rasa selamat berada dekat dengannya sekarang?

Kepala aku angkatkan sedikit memandangnya. Namun dia hanya diam dengan mata yang terpejam. Masih tidur.

"Kenapalah kau ni tak habis-habis nak menyusahkan hidup aku?"

Tiba-tiba dia bersuara sebelum matanya dicelikkan. Dia menunduk memandangku.

"Suka sangat pergi tembok ni kenapa? Teringin sangat nak terjun bangunan? Kalau teringin sangat nak terjun dari tempat tinggi, jom aku bawa kau pergi sky diving tak pun bungee jumping, nak?"

Sempat pula dia perli aku? Aku syak dia pun bipolar. Sekejap sweet, sekejap bitter.

" Dah berapa lama kita macam ni? " Tanyaku perlahan.

" Entah, lamalah kut sampai kejang punggung dengan pinggang aku tahan berat kau, gemuk. "

Ejek aku pula? Ish!

Pantas aku menjauhinya. Hoodie nya di atas tubuhku aku tarik sebelum aku baling kepadanya. Geram!

" Bukan ke awak dah discharge dari sini? Kenapa masih dekat sini? Kenapalah awak sibuk sangat urusan hidup saya?! Kalau awak tak halang saya tadi—"

"Dah lama dah kau mati, itu yang kau nak kan? Kenapalah kau sibuk sangat nak buat kerja tuhan? Dah cukup sangat pahala kau tu nak mati?" Potongnya selamba buatkan aku terdiam.

Bukan sentap mana pun.

"Stop following me! This is my life, I can do anything that I want!"

"And you want to end your life, stupid."

Rungutnya perlahan tanpa memandangku, kini dia berdiri, tangannya menepuk-nepuk seluar dan bajunya, buang debu dan dosa mungkin.

Kini langkahnya diatur perlahan mendekati aku dan aku hanya diam memandangnya dengan kerutan di dahi menahan geram.

Kini dia berada tepat di hadapanku. Dengan muka kerek, dia hanya merenungku kosong.

"You know what, actually you're not brave enough to deal on how painful dead is. Kau cuma ikutkan perasaan kau, tak pakai otak. Trust me, baru beberapa saat kau melayang dekat atas angin tu, kau dah menyesal sebab terjun secara memBABI buta!"

Sengaja dia tekankan 'babi', aku syak dia nak panggil aku 'babi' tapi segan. Gichew.

Entah apa dia meraban tapi aku dapat rasakan dia cukup marah dengan aku sekarang. Hilang terus dia punya kerek dan berlagak cool.

" One more time kau try suicide pakai cara ni, aku sendiri yang lempar kau dari atas ni." Ugutnya dengan mata yang dibulatkan merenung aku. Fikir aku takut ke?

Dahlah ada gigi arnab, bulatkan mata pula, dah macam Snow ball dalam movie Secret Life of Pet.

Haihh, nampaknya aku kena guna cara lain.

.
.
.

Atas paksaan dari abang Snow ball ni, aku terpaksa patah balik ke wad. Dia dah macam bodyguard aku jalan dekat belakang aku. Katanya merajuk, tu yang tak nak jalan seiring dengan aku, gedik.

Tapi semakin lama langkah aku semakin perlahan saat melihat lelaki tua itu sedang berdiri di hadapan wadku, sedang berbual dengan beberapa orang jururawat.

Pantas aku memalingkan tubuhku dan bergerak ke sisi kananku, menyorok di sebalik tembok. Perlahan-lahan tubuh aku sandarkan ke tembok tersebut.

Tubuhku perlahan-lahan melurut jatuh ke lantai dan aku mula menangis, tanganku menekup kuat mulut dan hidungku, menahan esakan dari terhambur. Tubuhku menggeletar, begitu juga tanganku.

Terdengar derapan kaki Jungkook menghampiriku sebelum dia mengambil tempat duduk di sisiku.

Tanpa suara, dia hanya diam, menemanimu di sisi kananku.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now