.
.
.Setelah membeli makanan di kafe, langkah aku atur perlahan kembali ke wad dengan bungkusan makanan di tanganku.
"Omma!"
Langkahku terhenti sebelum aku menoleh. Senyuman tak dapat aku tahan saat melihat Naeun dengan langkah kecilnya, berlari-lari anak mendekati aku dengan senyuman menampakkan gigi arnabnya.
Di belakang pula terlihat Somi yang begitu struggle ya mengejar seketul Jeon Naeun yang sangat aktif dan ceria.
"Anak omma."
Sampai saja di hadapan aku, belum sempat pun aku duduk bertinggung hendak menyambutnya, Naeun dah peluk kaki aku buatkan aku tertawa.
Atas kepalanya aku usap perlahan sebelum aku duduk bertinggung di hadapannya.
Wajahnya yang memiliki iras Jungkook aku tatap dengan senyuman sebelum tubuhnya aku bawa ke dalam pelukanku, seketika aku merasa tenang.
"Kau makan apa time pregnant Si Kecik ni? Aktif benau. Dari parking lot aku kejar dia kau tahu!"
Aku hanya tertawa saat Somi mula membebel kepadaku, Naeun pula hanya tersengih sambil memelukku erat, memintaku melindunginya dari cubitan ketam Aunty umi nya.
Perlahan-lahan aku kembali berdiri tegak dengan tanganku menggenggam erat tangan Naeun.
"Kau buat apa dekat bawah ni?" Tanya Somi, sempat matanya mengerling ke arah beg plastik lutsinar di tanganku yang berisi bungkusan makanan yang aku beli tadi.
"Beli makanan."
"Ha! Kan elok macam ni, makan. Ni, omma siap suruh aku bawakan makanan untuk kau lagi. Kau kena makan tau semua ni. Aku tak kira, kang membebel mak aku bila aku balik nanti, tengok-tengok Tupperware ni penuh lagi."
"Yalah, yalah. Aku makan semua. Jomlah naik."
Balasku dengan senyuman saat Somi membebel kepadaku, tahu yang dirinya hanya risaukan aku.
Tangan Naeun aku tarik dan baru saja kami hendak mengatur langkah, terdengar suara seseorang memanggil namaku buatkan kami menoleh.
"Yerimmmm!!"
Terkebil-kebil sekejap aku bila tengok Yoonji tengah berlari ke arahku sekarang dengan bakal tunangnya, Yoongi sedang gigih mengejarnya dari belakang, fikir ni Kuch Kuch Hota Hai ke main kejar-kejar dekat lobi hospital ni?
Ada kenduri ke apa ni tiba-tiba semua datang ni?
"Hai Somi!"
Sempat Yoonji menyapa Somi dan belum sempat aku cakap apa-apa, terus dirinya memelukku erat sebaik saja dirinya sampai di hadapanku buatkan aku terkebil-kebil sekejap, masih terkejut dengan kehadirannya.
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...