6

1.3K 205 74
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

"Dari dulu aku pesan dekat kau, buat chemo."

"Untuk apa? Dari dulu aku buat, berkali-kali tapi still aku macam ni juga."

"Habis tu kau nak give up?"

"Aku dah penat, hyung."

Seokjin terdiam. Pertama kali dirinya mendengar Jungkook merungut di hadapannya.

"Kau tak kesiankan Yerim ke?"

"Kalau kau dah tak nak buat semua ni untuk diri kau, buatlah untuk dia.." Sambung Seokjin perlahan dan dapat dilihat kata-katanya sedikit sebanyak mempengaruhi lelaki itu.

"Kau dah bagitahu dia tentang keadaan kau?" Tanya Seokjin dan perlahan-lahan Jungkook menggeleng.

"Kau patut bagitahu dia."

"Aku tak nak dia risau."

"Bagi dia masa untuk bersedia, Jungkook.." Tutur Seokjin perlahan, terasa berat dirinya hendak mengungkap kata-kata itu namun itulah kenyataannya.

"And untuk sebulan ni aku tak nak kau ambil apa-apa ubat, stop dulu. Badan kau dah tak boleh digest semua tu, takut makin memudaratkan kau je nanti. Solution aku, hujung bulan ni kau buat chemotherapy."

.
.
.

Aku sibuk memasak di dapur sementara menunggu Jungkook pulang. Lambat pulak dia balik hari ni, dahlah tak inform apa-apa.

Hampir tergolek aku dekat depan sinki ni bila tiba-tiba saja pinggangku dirangkul dari arah belakang. Dapat aku dengar tawanya perlahan.

"Sorry." Tuturnya perlahan seraya berdiri di sebelahku. Sempat kami berbalas renungan, terukir senyuman di bibirnya.

Tanpa disuruh, dia mula lipat lengan kemeja dia hingga ke siku sebelum dia tolak aku perlahan ke tepi dengan pinggulnya.

"Biar saya sambung." Tuturnya seraya mula membasuh perkakas yang aku gunakan tadi untuk memasak.

"Awak kan penat, baru balik kerja. Biar saya buat."

"Awak pun mesti penat juga, perah otak belajar." Balasnya sambil kerling aku dengan senyuman.

Suami siapakah ini? Menantu idaman betul.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now