53

1.7K 245 53
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

"Jungkook, janganlah." Marahku saat dia hendak mengalihkan alat bantuan pernafasan dari mulut dan hidungnya.

"Tak apa, saya dah okay."

"Nanti kalau tiba-tiba awak sesak nafas macam mana?" Tanyaku geram.

"Tak apalah, awak kan ada. Boleh buat cpr dekat saya." Usiknya sambil tersengih nakal dan dalam sekelip mata, alat bantuan pernafasan tersebut ditanggalkan dari wajahnya.

"Gatal, degil." Semua aku kutuk buatkan dia ketawa perlahan.

"Yerim, nak bangun." Rengeknya, sambil hulurkan tangan, nak aku tolong dia bangunlah tu.

Bila dia sakit ni barulah nampak side clingy dia tu.

"Baring jelah, nanti kalau jahitan awak terbuka macam mana? Nak saya jahitkan pulak?" Tanyaku geram. Kelihatan dia memejamkan, mata menahan gelak.

"Janganlah buat saya gelak, tak pasal-pasal jahitan ni terbuka dulu." Rungutnya dengan sengihan.

Aku syak ubat bius pembedahan dia tadi masih effect dekat dia, high semacam, mudah terhibur pun ya. Haha.

"Tolonglah." Kali ni dia menggoda aku dengan muka comel dia.

"Tak boleh, Kook."

"Punggung saya kebaslah asyik baring je." Tayang muka kesian lagi. Halah halah ni yang lemah ni.

"Fine, nanti kalau jahitan awak terbuka padan muka memang saya picit biar rapat balik."

Terus dia pegang dada dia, tahu tachod.

"Kalau macam tu, awak duduklah sini, dekat sikit." Pintanya sambil menepuk perlahan sisi tepinya di atas katil.

Memang sejak tadi aku cuma duduk di kerusi dan tanpa banyak bunyi, aku hanya menurut. Perlahan-lahan aku duduk di sebelahnya. Dia hanya memerhati.

" Terima kasih sebab terima saya balik. " Ucapnya perlahan dengan senyuman.

"Terima kasih dekat awak juga sebab tunggu saya."

"Nak buat macam mana, dah tak ada pilihan lain,yang saya nak cuma awak." Usiknya. Kelihatan dia tersengih saat aku tersenyum.

"Saya minta maaf." Tuturku perlahan.

"Untuk?" Tanyanya lembut.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now