.
.
.Macam yang aku cakap sebelum ni, aku ada insomnia jadi jangan haraplah aku dapat tidur time-time macam ni. Pukul 3 pagi bagi aku macam 10 malam.
Somi dah lama tidur, dia tu memang kuat tidur tapi gifted teruk. Memang satu family dia terhasil dari gene-gene elok agaknya, segar dari ladang, bijak teruk.
Buat macam rumah sendiri, selamba pukul 3 pagi macam ni aku turun ke dapur rumah orang. Pakcik, makcik, saya tumpang minum air.
Memandangkan aku nak ke dapur, aku perlu lalu ruang tamu rumah ni dan kebetulan pula, aku nampak Jungkook tengah syok landing dekat sofa ruang tamu sambil main phone, tv dibiar terpasang tanpa ditengok. Membazir amalan syaitan, siapa syaitan? Jungkook.
Leka betul dia hadap phone dia, sesekali terukir sengihan di bibir dia, nampak bahagia teruk. Chat dengan girlfriend ke?
Asal aku rasa jealous pula ni.
Sengaja aku berdehem, nak attention gichew dan ternyata taktik lapuk aku ni menjadi. Kelihatan dia menoleh pandang aku dan mungkin aku ni tak menarik tak pun dia dah bosan tengok aku, dia hadap phone dia balik.
"Tak tidur lagi?" Tanyaku sambil menghampirinya. Tiba-tiba tak haus pula tengok dia.
"Haah. Kau?"
"Samalah."
Macam bodoh je soalan aku dengan dia ni. Dah sah-sah dua-dua dekat depan mata, memang belum tidurlah.
Dia duduk, memberi ruang untuk aku duduk satu sofa dengannya padahal banyak lagi ruang. Akhirnya aku pun duduk dekat sebelah dia.
"Tak boleh tidur ke?" Tanyanya sambil matikan phone dia kemudian Iphone tersebut diletakkan di atas meja.
Dia toleh pandang aku dan aku mengangguk.
"Samalah."
Dah krik krik pula lepas dia cakap macam tu.
"Nak tengok movie tak?" Pelawanya buatkan dahi aku berkerut.
"Kata tak suka tengok movie." Perliku.
"People change."
.
.
.Kemain special dia layan aku malam ni. Aku dari tadi cuma duduk dekat atas sofa ni sementara dia sediakan popcorn, ramen, coke, kombinasi bikin cirit kalau salah makan.
Lepas semua makanan dah tersedia, dia duduk bersila dekat sebelah aku. Apa yang buat aku syok sendiri dan berdebar sendiri tu bila dia ambil tempat duduk betul-betul dekat sebelah aku.
Padahal sofa ni ada tiga seat, dia boleh je duduk hujung tapi dia decide untuk duduk sebelah aku, adakah ini cinta kawan-kawan?
"So, awak nak tengok cerita apa?"
"Entah, aku mana tahu sangat cerita apa yang best."
"Awak prefer genre apa?"
"Anything, tapi kalau boleh aku tak nak tengok cerita sedih-sedih, malas aku nak tengok kau menangis, dahlah buruk, minta dipujuk lagi."
Aku tanya dia ke minta kena kutuk dengan dia tadi? Menyempat pula dia kutuk aku?
"Kalau macam tu kita tengok genre comedy lah."
"Sebab?"
"Sebab saya suka tengok awak gelak."
Alamak. Terchydux.
Aku toleh pandang dia and aku nampak dia senyum, senyum mengejek, nampak annoying tapi at the same time handsome teruk.
.
.
.Perlahan-lahan mata aku celikkan. Aku dekat mana? Sekarang pukul berapa? Nama aku siapa?
Untuk seketika aku mamai, baru bangun tidur. Perlahan-lahan aku duduk dari terus terbaring.
Wait, tidur?
Akhirnya otak aku mula memproses apa yang terjadi. Aku tertidur dekat ruang tamu rumah orang.
Celik saja mata aku tengok meja ruang tamu dah bersih. Televisyen dibiarkan terpasang namun dibiarkan dalam mode radio. Lampu pula dibiarkan tutup.
Pandangan aku talakan pula sofa tidak jauh dariku. Kelihatan Jungkook sedang tidur di situ.
Dia temankan aku tidur sini ke?
Asal tak kejutkan je aku? Tak sampai hati?
Asal dia tak masuk je bilik dia, tidur dekat bilik? Sebab nak temankan aku?
Makin menggunung tinggi aku punya syok sendiri tu.
Aku menunduk pula, selimut entah siapa punya terletak elok di atas tubuhku.
Aku pandang Jungkook yang tengah lena diulit mimpi, buat aku rasa nak tidur balik. Akhirnya aku pun sambung tidur balik.
Aku akui, tak pernah aku tidur selena ni sepanjang hidup aku. (bukan selena gomez).
.
.
.
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...