.
.
.Hari ini aku keluar jalan-jalan dengan Somi. Rasanya dah lama gila tak jalan-jalan dengan dia.
Tiba-tiba terdetik pula hati nak belikan hadiah untuk Jungkook. Nak pula gaji aku masih tak berusik.
"Somi,abang kau suka apa eh?" Tanyaku tanpa berlapik.
"Cieeee kata tak ada apa-apa."
"Memanglah tak ada apa-apa, aku saja-saja je nak belikan dia something. Jangan buat muka macam tu boleh tak? Aku hempuk pakai mesin ATM kang." Marahku buatkan Somi ketawa sakan.
"Kalau kau perasan, abang aku suka pakai jam. Pergi mana-mana,keluar rumah, mesti pakai jam. Kalau tak pakai jam sebelum keluar rumah, rasa macam tak lengkaplah hidup dia, memang sanggup dia patah balik ambil jam dia."
Haahlah, aku pun perasan juga tu.
"Tapi,.. Aku mana ada duit nak belikan dia jam mahal-mahal.." Luahku perlahan.
Orang macam dia, mesti jam kena standard, rolex bagai. Mana main jam Mr.DIY.
"Abang aku tu tak memilihlah, nak pula kalau kau yang kasi. Kalau kau buat jam dinding ikat getah tempe untuk dia pun, dia pakailah."
Amboi dia punya hiperbola pun, melampau nau.
.
.
."Nah."
Kotak bersaiz sederhana kecil aku letakkan di hadapannya. Berkerut dahi dia tenung kotak tu. Aku tersengih.
"Apa ni?"
"Hadiah untuk awak." Jawabku dengan senyuman.
Kelihatan dia mengeluh.
"Yerim, daripada kau belikan aku hadiah, baik kau simpan untuk kegunaan diri nanti." Marahnya namun lembut saja pertuturannya.
"Tak apalah, saya dah beli dah pun. Ambillah." Gesaku lagi sambil tolak kotak tu lebih dekat dengannya. Dia mengeluh lagi tapi dia ambil juga.
Terus bersinar mata dia bila tengok isi kotak tu, lama dia tengok isi kotak tu sebelum dia keluarkan jam tangan yang aku belikan untuknya tadi.
Ringkas je dan harga pun mesti tak setanding jam-jam tangan dia yang lain.
Tanpa banyak bicara, terus dia lilitkan jam tersebut pada pergelangan tangannya.
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...