61

1.6K 241 68
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

Study week.

Aku cuba untuk sibukkan diri aku dengan study dan mengulang kaji untuk final exam aku. Mungkin dengan cara ni, aku dapat lupakan apa yang aku rasai.

Study week aku habiskan di dalam dorm. Aku tak bersendirian bila Somi turut sama stay di sini, menemani aku.

Malam ini Taehyung mengajakku makan malam dan entah kenapa, aku langsung tidak menolak.

Sudah lima hari aku fokus study, rasanya tak salah kalau malam ini aku release tension.

"Kau nak pergi mana?" Tanya Somi saat melihat aku sudah bersiap-siap hendak keluar.

"Dinner."

"Dengan siapa?"

"Taehyung. " Balasku selamba sambil mengenakan lip mate pada bibirku.

"Berdua je?"

"Haah."

"Kau dah gila ke? Dah lupa kau masih tunang abang aku?"

Entah kenapa aku rasa annoyed bila soalan itu bergema di telingaku.

"So what? Abang kau pun keluar dengan perempuan lain. Fair lah kan?" Balasku tanpa berfikir panjang.

Sumpah aku tidak maksudkan setiap kata-kataku tadi, yang ada di dalam fikiranku hanya untuk menyakitkan hati Somi.

"Apa kau cakap ni? Abang aku bukan macam tulah, aku tahu dia macam mana."

"Memanglah kau tak rasa dia macam tu sebab dia abang kau. Memang semua perihal dia tampak mulia dekat mata kau, aku je yang teruk."

Kelihatan riak wajah Somi berubah. Terkedu dengan kata-kataku.

Tanpa mempedulikan dirinya yang masih merenungku, aku bangun sebelum tali hand bag aku sarungkan ke bahuku.

"Kau dah banyak berubah, Yerim.."

Aku terdiam saat suara Somi menyapaku perlahan. Tanpa mempedulikan matanya yang berkaca merenungku lama, langkah terus aku atur keluar dari bilik ini.

.
.
.

Selesai makan malam, Taehyung mengajakku ke Sungai Han, menikmati pemandangan dan suasana malam di sini. Tidak banyak perbualan antara kami, aku lebih suka berdiam diri.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now