.
.
.Naeun yang berada di dalam dukungan Jungkook aku tatap dengan kepala aku sandarkan di bahu Jungkook.
Sesekali terasa Jungkook menunduk sebelum kepalaku dikucup lembut dan perlahan buatkan aku tergelak suka.
"Comelnya dia." Aku bersuara perlahan dengan tanganku mencuit geram pipi gebu Naeun yang nyenyak tidur dalam dukungan Jungkook.
"Tengoklah ayah dia." Komen Jungkook buatkan aku mendongak pandang dia sebelum aku tayang muka tak puas hati.
"Ini tak adil. Saya yang pregnant, saya yang bersalin, awak pula yang dapat nama. Tengok muka si kecik ni, sebiji macam awak, geyam je saya tengok."
Bebelku, sekali lagi pipi Naeun jadi mangsa cubitan aku tapi sikit pun tak menganggu lenanya buatkan Jungkook tergelak.
" Kan Eunwoo dah ikut muka awak, kali ni turn Naeun pula ikut muka saya. " Balas Jungkook perlahan buatkan aku tersentuh, teringatkan Eunwoo yang sudah setahun lebih pergi meninggalkan kami.
Jungkook menunduk memandang aku, mungkin sedar yang aku hanya diam.
" Eunwoo dah jadi abang lah kan? " Tanyaku seraya mendongak memandang Jungkook buatkan dirinya tergelak sebelum dia mengangguk.
" Walaupun dia dah tak ada dengan kita, dia tetap anak kita. Nanti Naeun dah besar, saya nak dia tahu yang dia ada abang."
Tuturnya perlahan buatkan aku tersenyum nipis namun tak semena-mena tubir mataku mula digenangi air mata.
"Mulalah tu.." Jungkook mula mengusik aku saat mataku mula berair buatkan aku tergelak, kelihatan dia tersengih saat mampu mengundang tawaku.
Sekali lagi, kepalaku aku rehatkan pada bahunya dengan tanganku mula memeluk erat lengannya.
Aku hanya membiarkan saat terasa sisi kepalanya direhatkan di atas kepalaku sebelum kami sama-sama menunduk, menatap Naeun yang masih nyenyak tidur.
"Kuat tidur betul budak kecik ni, risau kadang-kadang. Dahlah langsung tak gerak, nyenyak betul. Entah mimpi apa entah tu. "
Komen Jungkook sambil sengaja jari-jemarinya mencuit geram hidung dan pipi Naeun buatkan Naeun mengeliat kecil, marahlah tu ayah dia kacau. Tergelak aku dibuatnya melihat telatah dua beranak ni.
" Jungkook.. "
" Hmm? "
" Awak dah janji kan nak buat chemo lepas Naeun lahir?" Tanyaku perlahan sebelum pandangan aku lirikan kepadanya.
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...