28

1.8K 284 45
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

Lepas habis kelas, aku terus naik ke unit fizik. Macam biasalah, Dr. Jeon Jungkook yang suruh.

Masuk saja dalam unit fizik, langkah terus aku atur menuju ke mejanya namun semakin perlahan derapan kaki aku saat melihat dirinya sedang berbual dengan seseorang, perempuan.

Kelihatan sangat akrab dan mesra. Sesekali mereka tertawa bahagia. Jungkook pun nampak happy, renungannya pada perempuan tu, tak macam bila dia pandang aku.

Terkedu saat dirinya tiba-tiba memandangku, mungkin perasan yang sejak tadi aku memerhatinya.

Malas nak kacau daun, aku pun terus keluar dari unit tanpa pedulikan dia yang masih memerhati aku.

Kenapa aku rasa macam ni? Cemburu?

Apa yang aku harapkan dari dia? Untuk dia sukakan aku? Perempuan macam aku?

.
.
.

<snowball🐰

Kenapa tak jumpa saya tadi?

Saya tak sihat.

Saya nampak awak tadi, Yerim.

Tiba-tiba tak sihat.

Jumpa saya sekarang.

Now.

Saya tunggu.

Aku mengeluh.

.
.
.

"Esok saya tak masuk kelas, saya nak awak agihkan set soalan ni dekat classmates awak, habis waktu saya terus hantar."

Aku hanya menggangguk malas, tak sikit pun aku angkat muka pandang dia.

Set soalan tersebut aku angkat, nasib baiklah tak berat mana.

"Kalau tak ada apa-apa, saya minta diri dulu." Ucapku seraya menunduk hormat.

"Wait."

Baru saja aku nak berpaling dan berlalu pergi, dia bersuara perlahan buatkan niatku terbantut.

"Can you look at me at least?"

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now