44

1.7K 256 72
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

Setiap panggilan telefon dan mesej darinya aku biarkan. Pastinya dirinya separuh mati risaukan aku.

Malam tadi, sampai saja rumah dia, aku terus masuk ke dalam bilik. Kemudian awal-awal pagi lagi aku sudah keluar bersama dengan semua barang keperluanku.

Rumah Yoonji dah macam rumah kebajikan untuk aku, mujurlah dia dan keluarganya langsung tak kisah untuk aku menginap lagi seminggu sebelum aku masuk semula ke kolej.

Kali ni Somi pula call aku. Tak lain tak bukan mesti abang dia yang suruh. Susahlah bestie dengan adik tunang sendiri ni! Eh, yok-yok o je aku ni tunang Si Snowball tu. Bukan ke tunang dia tu si Hanana ya hanana tu?

Stress telefon aku ni tak habis-habis memekik minta diangkat akhirnya aku angkat juga.

"Kau nak apa?" Tanyaku malas.

"Abang aku ada dekat rumah family kitorang ni.."

"Then? Kau nak aku buat apa?" Tanyaku bosan.

"Dia tengah gaduh besar dengan ayah aku.."

Terus aku duduk tegak. Jarang-jarang aku dengar Jungkook mengamuk, last  pun time dia berebut tempat parking dengan Jimin.

"Itu kan masalah keluarga korang, buat apa cerita dekat aku?"

"Masalahnya, abang aku sebut nama kau sekali ni."

Aku tepuk dahi. Tak pasal-pasal aku masuk sekali.

"Kau datang sini boleh? Kau je boleh tenangkan abang aku ni. Aku risau ayah aku kena heart attack je ni. Jarang aku tengok abang aku mengamuk macam ni."

"Memang taklah—"

"Yerim, kesiankanlah kami. Omma aku dah nangis-nangis dah ni nak leraikan diorang."

Aku mengeluh. Ni yang lemah ni bila mention omma Jungkook.

"Kau dekat mana? Biar abang Jimin ambil kau."

.
.
.

"Teruk sangat ke keadaan dekat sana?" Tanyaku risau.

Jimin pula memandu tanpa berlengah-lengah, nampak sangat kejar masa. Takut pergaduhan dekat rumah mereka berganti jadi majlis tahlil agaknya.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now