16

1.3K 232 217
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

"Jangan salahkan Yerim ya?"

Jungkook hanya tersenyum hambar saat mendengar nasihat ibunya sebelum dia mengangguk kecil.

Tak sedikit pun terdetik di hatinya untuk menyalahkan isterinya.

"Kamu berdua kena kuat, mungkin ni dugaan buat kamu berdua, pasti ada hikmahnya nanti. Kamu pun, kena selalu ada dengan Yerim. Dia muda lagi, semua ni masih baru buat dia. Jangan biarkan dia sorang-sorang."

"Omma jangan risau, Kook akan jaga dia macam nyawa Kook sendiri."

Puan Jeon hanya tersenyum sebelum pipi anak sulungnya itu diusap lembut dan perlahan.

Jauh di sudut hatinya, dia turut dapat merasakan kesedihan anaknya, bersimpati dengan nasib yang menimpa anak dan menantunya.

" Boleh saya tahu, siapa di sini penjaga bagi pesakit bernama Choi Yerim?"

Jungkook menoleh sebelum dia berdiri kemudian langkahnya diatur mendekati jururawat tersebut.

"Saya suami dia."

"Oh, isteri Encik nak jumpa dengan Encik."

Perlahan-lahan Jungkook menoleh, memandang ibunya. Kelihatan Puan Jeon tersenyum hambar sebelum dirinya mengangguk, memberi semangat kepada anaknya dari jauh.

Jungkook menunduk, cuba mengumpul kekuatan, tidak mahu terlihat lemah di hadapan isterinya nanti. Dia perlu kuat, untuk isterinya.

Kepalanya diangkat sebelum dia mengangguk kepada jururawat tadi, tanda dia sudah bersedia untuk berjumpa dengan isterinya.

.
.
.

"Yerim.."

Aku menoleh saat namaku diseru perlahan dan lembut, tangisan tak dapat aku tahan saat mataku bertatapan dengan sepasang matanya.

Belum sempat aku bangun dari terus terbaring, dia sudah menghampiri aku sebelum tubuhku dipeluk erat buatkan aku semakin sebak.

Lehernya aku rangkul erat sebeluk wajahku aku sebamkan ke bahunya, teresak-esak aku menangis di dalam pelukannya.

"Baby kita.." Tuturku perlahan namun aku mula kehilangan kata-kata, semakin teruk aku menangis.

"Saya minta maaf, semua salah saya.."

Teresak-esak aku menangis, memohon maaf. Semua salah aku, aku yang tak reti jaga kandungan aku sendiri.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now