38

1.7K 267 22
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

"Baringlah."

Pelawanya setelah membentangkan toto di atas lantai. Setelah meletakkan dua tiga bantal di atas toto, dia mengambil tempat duduk di atas toto tersebut namun sekali lagi kepalanya diangkat, memandangku yang masih berdiri di hujung toto tersebut.

" Duduklah."

Ajaknya sambil menepuk perlahan bahagian sebelahnya.

"Kau takut dengan aku?" Tanyanya buatkan aku pantas menggeleng. Tak, aku percayakan dia. Aku cuma, segan.

"Kalau tak boleh tak apa, biar aku tidur dekat stor, tak pun bilik halmeoni —"

"No need, kita tidur sama-sama."

Lain macam pula ayat aku tapi aku terus ambil tempat duduk di sebelahnya. Kelihatan dia tersenyum.

"Rasanya ni first time kita tidur satu tempat macam ni."

Mungkin risau yang aku akan kekok dengannya, dia cuba mengajakku berbual.

"Jangan risau, aku tak kan apa-apa kan kau." Ucapnya perlahan buatkan aku terharu.

Kelihatan dia meletakkan satu bantal peluk di antara kami.

"Sebelah ni tempat aku, sana tu tempat kau. Okay? Aku janji aku tak kan pergi side kau. Tapi lain ceritalah kalau kau yang datang tempat aku."

Amboi dia ni? Ingat aku dahagakan sangat kasih sayang dia ke apa?

Aku jeling dia sebelum aku baring membelakangkannya, selimut aku tarik menutupi tubuhku. Dapat aku dengar tawanya perlahan.

" Good night. "

Dapat aku dengar suaranya perlahan mengucapkan selamat malam untukku.

.
.
.

Perlahan-lahan aku mencelikkan mata saat aku mendengar suara seseorang sedang mengerang kesakitan di sebelahku.

Kepala aku angkatkan dan dapat aku lihat Jungkook sedang mengerang kesakitan di sebelahku dengan matanya terpejam rapat, tangannya menggosok perlahan dadanya, sesekali dia terbatuk-batuk kuat.

"Jungkook."

Namanya aku panggil seraya terus duduk, bahunya aku sentuh. Dapat aku lihat air matanya mengalir perlahan, pastinya kesakitan yang dia sedang alami sekarang tak tertanggung.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now