51

1.6K 244 44
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

Sampai saja di hospital, aku dan Somi mengatur langkah laju ke bahagian hadapan unit rawatan rapi. Kelihatan Jimin sedang duduk bersendirian di ruangan menunggu.

"Abang Jim."

Pantas Somi menghampiri Jimin yang sudah berdiri saat melihat kami. Kelihatan Jimin terkedu dengan kehadiranku.

Somi sejak tadi sudah teresak-esak menangis manakala aku masih berpura-pura kuat sedangkan aku terasa cukup rapuh sekarang.

"Abang Jungkook macam mana?"

Tanya Somi dengan tangisan dan aku masih kaku di tempatkan aku. Kelihatan Jimin memandang Somi sekejap sebelum dia memandangku pula.

Lama dia menatapku sebelum dia kembali memandang Somi.

"Abang pun tak tahu. Dah sejam abang tunggu dekat sini, masih tak ada apa-apa berita."

Akhirnya, tembok yang cuba aku bina untuk terlihat seperti tidak peduli akhirnya runtuh jua saat mataku mula terasa panas dan membahang.

"Yerim."

Kepala aku angkatkan memandang Jimin. Kelihatan dia merenungku sekejap sebelum langkahnya diatur kepadaku.

Sampai saja di hadapanku, tangannya menghulurkan sesuatu kepadaku.

Iphone milik Jungkook, jam tangan yang aku berikan kepadanya dan cincin pertunangan kami.

"Saya rasa awak yang patut pegang. Jungkook tak suka orang pegang barang dia tapi saya rasa kalau awak, dia tak kisah."

Mata aku pejamkan, menahan sebak namun laju saja air mataku mengalir deras membasahi pipi aku.

.
.
.

Sementara menunggu, barang-barang miliknya yang Jimin serahkan padaku tadi aku genggam erat.

" Abang, omma call.. "

Somi bersuara perlahan seraya menunjukkan telefonnya kepada Jimin dan aku hanya diam di sisi mereka.

"Jawablah tapi buat masa ni jangan bagitahu omma dulu." Tutur Jimin perlahan.

Somi mengangguk perlahan sebelum dia berdiri dan mula menjauhi kami, hendak menjawab panggilan dari Puan Jeon.

Kini tinggal aku berdua dengan Jimin. Aku menoleh memandangnya sebelum dia turut memandangku.

" Boleh saya tanya? "Tanyaku perlahan dan untuk seketika Jimin hanya diam merenungku sebelum dirinya mengangguk kecil.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now