1(prologue)

1.9K 233 140
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

"Now that you both have committed yourselves to one another and by the giving and receiving of these rings, I now pronounce you husband and wife. You may now kiss the bride."

Saat kepala aku angkatkan memandangnya, terukir senyuman di bibirnya, matanya turut sama berkaca, sepertiku.

" Can I? "

Tanyanya perlahan, meminta keizinan dariku. Terukir senyuman di bibirnya saat aku mengangguk kecil.

Semakin kuat detakan jantung aku di saat dirinya mula menunduk, mendekatkan wajahnya ke wajahku. Perlahan-lahan mata aku pejamkan tatkala terasa bibirku ditekan lembut dan perlahan.

Our first kiss.

Perlahan-lahan kelopak mata aku kembali celikkan saat dirinya mula menjauhi aku.

Untuk seketika, kami hanya diam, berbalas renungan sebelum perlahan-lahan terasa tangannya mengusap lembut pipiku, mengesat air mataku.

"Are you okay?"

Aku mengangguk kecil.

"It's happy tears for me.. " Ucapku dengan senyuman, cuba meyakinkannya buatkan bibirnya turut sama mengukirkan senyuman.

.
.
.

Lepas pintu bilik aku kunci, langkah aku atur malas menuju ke katil.Sumpahlah penat gila hari ni.

Sejak pagi tadi aku langsung tak dapat duduk, apatah lagi makan. Sibuk dengan sesi bergambarnya, layan tetamunya, layan Jungkook lagi, ciee.

Dapat aku dengar bunyi pancuran air dari dalam bilik air. Entah Somi ke Yoonji aku pun tak tahu, malas pula nak skodeng.

Tanpa menunggu lama, terus aku buat aksi terjun bebas ke atas katil. Guling-guling sekejap sebelum aku mengeluh perlahan, legaaa.

Sekarang pun dah pukul dua petang, padanlah aku penat gila, lapar lagi. Nasib baik majlis resepsi malam ni mula pukul sembilan malam, adalah masa untuk aku berehat.

Dapat aku dengar shower dari dalam bilik mandi dimatikan sebelum kedengaran pula pintu bilik mandi dibuka dan ditutup perlahan tapi aku masih memejamkan mata dengan posisi tidur terkangkang di atas katil.

Kali ni aku dengar pula suara seseorang gelak, manly semacam, macam gelak lelaki. Ni sejak bila pula Si Yoonji pecah suara ni? Ke Somi ni?

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now