.
.
.Dah masuk semester kedua, barulah aku sibuk nak bergiat aktif dalam kokurikulum, gichew.
Mula-mula tak tahu nak masuk apa, tapi kawan-kawan aku ajak masuk kelab hiking. Macam seronok.
Petang ni ada perjumpaan kelab, maka dengan itu, habis je waktu kelas, kami pun mencemar duli ke dataran.
Dari jauh aku dah nampak Jungkook on the way ke sini.
"Sir buat apa kat sini?" Tanyaku bila nampak Jungkook dah mula berdiri depan kami semua.
"Sir kan pensyarah yang bimbing kelab ni. Tu pun tak tahu ke? Apalah kau ni dah nak masuk setahun belajar dekat sini tak kan tak tahu?" Kutuk Yoonji.
Sumpahlah aku tak tahu. Aku just tenung Jungkook yang tengah on call dekat depan. Aku tahu dia perasan aku ada dekat depan dia ni tapi macam biasalah, dia mesti buat-buat tak kenal aku.
Tiba-tiba datang pula miss Hana.
Shit.
Dia ni buat apa pula dekat sini?
"Jangan cakap kau tak tahu miss Hana pun lecturer pembimbing kelab ni." Yoonji yang perasan aku tenung Hana tak lepas dari tadi mula tegur aku.
Tak guna.
Boleh tak aku tarik diri sekarang?
Aku tengok Jungkook selamba berbual dengan Hana tapi aku boleh nampak gaya mereka sekarang sekadar rakan kerja.
Tapi mata aku tak lepas dari memandang jari manis milik Hana. Terlihat cincin pertunangan dia dan Jungkook masih tersarung pada jari manisnya.
Berbeza pula dengan Jungkook. Hanya cincin pertunangan aku dengannya masih tersarung elok pada jari manisnya.
Namun aku sangat pasti bagi orang lain yang melihat, tanggapan mereka itu cincin pertunangannya dengan Hana.
Mereka pun tak cakap apa-apa soal putus tenang mereka, sah-sahlah orang lain masih ingat mereka masih bersama.
Aku mulalah overthinking dekat bawah pokok ni. Ya tuhan.
"Comel je miss Hana dengan Sir Jungkook kan. Sepadan gitu." Hayoung memuji dengan sengihan.
"Kan. Respect betul dengan diorang, even suka sama suka, bercinta, tapi tak pernah tunjuk. Comel je." Jiwoo pula menambah.
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...