🌼9

1K 223 443
                                    

Last but not least, here's the end for these special chapters;Till we meet again-🌼

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Last but not least,
here's the end for these special chapters;
Till we meet again-🌼

.
.
.

Baru saja tadi aku dipindahkan ke wad biasa dan agak terkejut bila aku diberikan private ward. Ini mesti kerja Jungkook.

"Nurse, ada nampak suami saya tak?"

Tanyaku kepada nurse yang sedang sibuk sangkut IV pack dekat tepi aku. Padahal baru kena tinggal lima belas minit je dengan Jungkook.

Aku dahlah sorang-sorang dekat sini, tiba-tiba bersalin dekat Busan pulak tu. Nasib baik Jungkook datang cari aku pagi tadi.

"Encik Jungkook eh? Dia ada minta tolong saya tengok-tengokkan awak sekejap. Katanya dia nak ambil beg dekat kereta."

"Oh."

"Sayang, maaf tinggalkan awak. Saya ambil beg awak dengan baby dekat kereta tadi."

Lantas aku menoleh saat terdengar suara Jungkook yang termengah-mengah mengatur langkah mendekati aku. Nampak sangat dia cuba sampai sini secepat mungkin. Risau betul tinggalkan aku sorang-sorang.

Terkebil-kebil kejap aku pandang hospital bag aku dengan baby dekat tangan dia. Beg yang isinya barang-barang keperluan untuk aku dan baby sepanjang dekat hospital ni.

Memang aku dan Jungkook dah prepare beg ni dari tiga minggu lepas lagi tapi seingat aku, aku tak pindahkan lagi beg tu masuk dalam kereta.

"Awak bawa dari Seoul ke?"

"Saya memang dah letak beg ni dalam kereta saya dari minggu lepas. Mana tahu apa-apa jadi, saya sedia awal-awal. Macam sekarang."

Di hujung katanya, sempat dirinya tertawa. Beg diletakkan di atas kerusi bersebelahan katil sebelum dirinya menunduk, sibuk mencari sesuatu di dalam beg baby.

"Nurse minta baju untuk baby, nasib baik kita bawa lebih." Omelnya seraya mengeluarkan baju bayi dari dalam beg buatkan aku tersenyum.

"Jungkook."

"Hmm?"

"Happy birthday.."

Lantas kepalanya terangkat dari terus menunduk, memandangku.

"Maaf lambat wish, sibuk sikit hari ni." Gurauku buatkan dirinya tertawa namun pada masa yang sama, dapat aku lihat matanya yang mula berkaca saat menatapku sekarang.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now