.
.
."Kau ni nak mengunyit dengan aku ke apa? Asal kau pilih couple seat?"
Tanyaku tak puas hati setelah selesai membeli tiket. Bila tiket dah ada dalam tangan barulah aku perasan Si Somi ni pilih couple seat.
Dia hanya tersengih, seram jah. Jangan ingat aku putus dengan abang dia, aku berkenan pulak dengan dia.
" Taklah, orang kata couple seat lagi selesa, empuk, aku nak try lah, maklumlah tak pernah duduk couple seat, aku kan single."
Tiba-tiba pulak dia buka cerita bersamamu.
"Kau yang jual mahal." Rungutku.
Memandangkan movie bakal ditayang dalam dua puluh minit lagi, kami terus masuk ke dalam panggung wayang dengan tangan kami penuh dengan popcorn, chicken pop dan minuman ringan.
Aku dan Somi terus duduk di tempat kami. Sementara menunggu, aku tengok iklan yang ditayang sambil makan popcorn. Rasanya belum start movie dah habis dah popcorn aku.
Somi pulak dari tadi busy memanjang dengan phone dia. Entah chat dengan siapa entah.
Tiba-tiba dia masukkan phone dia dalam kocek seluar dia sebelum dia pandang aku.
"Yerim, aku nak pergi tandaslah."
"Pulak dah. Buat apa?"
"Buang airlah tak kan lepak mamak pulak." Balasnya geram.
"Kau ni kan, tadi tak nak pergi tandas, cerita dah nak start lah kau nak pergi tandas."
"Aku dah tak sanggup nak dera pundi kencing aku, bye aku pergi dulu. Jangan makan popcorn aku, aku belasah kau nanti."
"Yalah, yalah. Cepat sikit." Akhirnya aku mengalah bila dia dah berdiri dari seat dia.
.
.
.Dengan senyap aku makan popcorn aku sambil tengok layar lebar di hadapanku yang sudah menayangkan sepuluh minit awal cerita.
Tempat duduk di sebelahku yang masih kosong aku kerling. Manalah Si Somi ni? Dia ni pergi kencing ke beranak? Lama betul.
Sekali lagi pandangan aku alihkan semula pada skrin tayang. Namun laju saja aku kembali menoleh saat ada seseorang duduk di sebelahku dengan muka selamba dan tak bersalah.
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...