5

2.3K 331 58
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

Perlahan-lahan mata aku celikkan. Tak sangka aku dapat tidur, walaupun sekejap. Celik saja mata, aku nampak sejambak bunga di atas meja aku.

Bangla mana pula salah letak bunga dekat tempat aku ni?

Tapi pantas mata aku menangkap susuk tubuh yang baru saja hendak berlalu pergi dari tempatku.

"Jungkook.."

Nama itu aku seru perlahan namun mungkin dia dapat menangkap suaraku, langkahnya terus terhenti. Kini dia menoleh pandang aku.

Aku tersenyum kepadanya. Rasanya ini first time aku senyum elok-elok dekat dia. Entah aku ni masih bermimpi atau nurse salah masukkan air ketum dekat IV drip aku ni, aku nampak dia senyum dekat aku.

Walaupun senyumannya nipis namun cukup manis.

"Seronok tidur?" Tanyanya seraya menghampiri aku.

.
.
.

"Beli dekat mana bunga ni?" Tanyaku.

"Aku kutip dekat tong sampah tadi."

Cett, cakap jelah malu terchiduk aku tahu dia kasi aku bunga.

"Sepanjang saya hidup, tak pernah ada orang bagi saya bunga."

"Aku tak tanya pun." Balasnya.

Apalah dia ni. Baru tadi dia senyum dekat aku, nampaklah baik sikit ni dah datang balik perangai kerek dia. Benci betul.

"Awak dah discharge ke?" Tanyaku. Dengan pakaian dia yang kasual ni, aku patutnya dah agak dah dia dah keluar wad.

"Hmm." Walaupun soalan aku bodoh, dia still angguk.

"Kenapa datang sini?" Tanyaku, bunga pemberiannya masih aku peluk erat.

"Saja, nak tengok kau dah mati ke belum."

Rasa nak je aku tonyoh-tonyoh bunga ni dekat muka kacak dia. Kenapalah kerja dia nak menyakitkan hati aku? Dah bengkak dah hati aku ni bercakap dengan dia.

"Baguslah, kau hidup lagi." Sambungnya lagi, kedengaran cukup ikhlas dan lega buatkan aku tersentuh.

Lonely sangat ke aku ni sampai tu pun nak terharu?

"Yerim-ah."

Kepala aku dan Jungkook sama-sama terangkat, memandang dari mana suara tua itu menyeru namaku.

Jantungku berdegup laju saat melihat susuk tubuh lelaki tua itu menghampiriku. Segala perbuatannya kepadaku buatkan tubuhku menggigil ketakutan.

Saat Jungkook hendak berdiri dari terus duduk di sisiku, tanpa aku sedar tanganku menarik hujung bajunya buatkan dia kembali terduduk.

Pandangannya merenungku redup,terpalit sedikit kerisauan pada renungannya saat dia melihatku menggeletar ketakutan.

"Jangan pergi.." Bisikku perlahan kepadanya.

.
.
.

"Kamu ni siapa?"

"Saya.." Jungkook menoleh memandang aku. Sedari tadi aku hanya memandangnya, tak pun aku menunduk, sedikit pun aku tidak menoleh memandang lelaki tua itu.

"Saya kawan Yerim."

Tenang Jungkook menipu.

"Yerim-ah."

Mendengar getaran suara lelaki tua itu saja sudah cukup buatkan aku gelisah. Begitu jelas pergerakan dadaku yang berombak mengatur nafas laju.

Aku hanya menunduk.

"Doktor kata esok kamu dah boleh balik."

Mendengar perkataan 'balik' buatkan aku semakin tak keruan. Peluh dingin mula membasahi pipi aku. Nafasku semakin tidak teratur.

"Nanti kita balik ya?"

Tuhan saja yang tahu betapa jijiknya aku dengan intonasi suaranya yang mesra sekarang.

Setelah berlakon baik dengan meminta izin dari Jungkook untuk keluar seketika, kini aku berdua dengan Jungkook.

Tercungap-cungap aku bernafas, sukar untuk mencari nafas sekarang. Tanganku menggenggam kuat cadar katil.

"Hey, hey, look at me. Take a deep breath, you're save with me,alone. Yerim, tarik nafas perlahan-lahan, pandang saya."

Terasa tanganku ditarik, digenggam dan dielus lembut. Kepala aku angkatkan, memandangnya.

"Ikut saya. Tarik nafas, lepas. Just breath and look at me."

Aku hanya menurutnya dan tanpa aku sedar, aku menangis.

.
.
.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now