.
.
.Sementara halmeoni mandi dan Jungkook sibuk menyiapkan tempat tidur kami di ruang tamu, aku mengambil peluang duduk termenung di beranda luar rumah halmeoni.
"Buat apa tu?"
Aku menoleh. Belum sempat aku angkat kepala, Jungkook dah ambil tempat duduk dekat sebelah aku.
"Masih teringat ketam dekat pasar tadi ke?" Usiknya buatkan aku tergelak.
"Tak apa, nanti lepas awak habis pantang, saya bawa awak makan steamboat."
Pujuknya lagi buatkan aku tersenyum namun perlahan-lahan senyumanku memudar sebelum aku menunduk.
"Kenapa ni?" Tanyanya perlahan buatkan aku menggeleng perlahan.
"Tak ada apa-apa."
"Ada." Pantas dia bersuara, tak nak kalah buatkan aku angkat kepala astu jeling dia buatkan dia tergelak.
"Cakap cepat, kenapa ni? Ceritalah, kita kan kawan."
Kali ni dia mula mengada-ngada, duduk bersila menghadap aku sebelum aku ditarik ke dalam pelukannya. Manja betul dia malam ni.
"Kawan ek? Habis dalam ni, siapa?" Tanyaku sambil menunduk, memandang perut aku sendiri buatkan dia tergelak lagi.
"Itu hasil cinta kita." Dengan sengihan dia membalas buatkan aku tergelak.
"Awak terasa dengan apa yang ahjumma Shin cakap dekat pasar tadi ya?" Duganya saat aku hanya diam.
"Dia memang macam tu, kadang-kadang macam Shinchan, cakap ikut sedap mulut dia je."
"Dulu saya selalu ejek nama dia ahjumma shinchan sampai kena kejar dengan halmeoni, siap kejar sambil bawa penyapu lidi lagi. Pernah sekali saya kena baling dengan handphone Nokia halmeoni. "
Tergelak aku dibuatnya buatkan Jungkook turut sama tertawa perlahan, sukalah tu buat aku gelak.
" Awak ni boleh tahan nakal eh time kecik? "
" Sikitlah sikit. " Balasnya lagi buatkan aku tergelak lagi.
Namun perlahan-lahan tawaku mereda, berganti dengan senyuman hambar sebelum perlahan-lahan aku menunduk, tak semena-mena senyumanku turut sama pudar.
Aku hanya membiarkan saat tangannya mula meraih tanganku sebelum tanganku dibawa ke perutku sendiri. Dengan tangannya masih di atas tanganku, dapat aku rasakan pergerakan baby menyapaku.
"Awak dah jaga Eunwoo dengan baik sepanjang dia dalam kandungan awak. Awak jaga dia macam nyawa awak sendiri, you protect him more than me.."
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...