43

1.3K 203 174
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

"Yerim, bangun. Kata ada kelas pagi ni."

Lembut suara Jungkook menyapaku, mengejutkan aku dari tidurku memandangkan hari ini dia bangun lebih awal dari aku.

Sebenarnya aku dah lama bangun, sebelum Jungkook bangun lagi cumanya aku rasa tak larat nak bangun dari katil ni, rasa tak sedap badan pun ya.

Kepala yang mula terasa pening aku urut perlahan dengan mata terpejam. Nak period agaknya, tu yang pms tu.

"Sayang okay?" Tanyanya perlahan seraya terasa gegaran kecil saat dirinya mengambil tempat duduk di sisiku di atas katil. Sedap pula bau perfume dia pagi ni.

Terasa telapak tangannya mula menyentuh dahiku buatkan aku terasa selesa dengan kehangatan dari telapak tangannya.

"Awak tak sihat ke?" Tanyanya lagi buatkan aku menggeleng perlahan dengan mata masih terpejam.

"Sakit kepala sikit je. Tak tahu kenapa, pagi ni macam tak larat nak buat apa-apa."

"Kita pergi klinik nak?" Mata aku celikkan saat mendengar cadangannya. Pantas aku menggeleng.

"Tak apalah. Kejap lagi okay ni."

"Yerim, lately ni awak kerap macam ni, saya risaulah. Kita pergi klinik ya? Saya teman." Pujuknya buatkan aku tergelak perlahan. Terharu sebenarnya.

"Tak apalah, saya rehat je dekat rumah, nanti dah okay sikit saya pergi klinik sendiri. Awak pergilah kolej."

Kelihatan dia hanya diam, merenungku dengan renungan yang jelas risaukan aku.

Kali ini tangannya mengusap lembut rambutku.

"Saya minta Somi temankan awak nak?"

"Tak apa, saya boleh pergi sendiri. Lagi pun budak kecik ni ada, boleh temankan saya. "

Kami sama-sama menoleh memandang Naeun yang masih nyenyak tidur di belakangku sambil memeluk tubuhku erat sebelum kami sama-sama tertawa perlahan.

"Sebab ada budak kecik nilah, Somi kena temankan awak. Awak tu dahlah tak sihat, kena layan si kecik ni lagi."

Bebel Jungkook sempat dia mendekati Naeun sebelum pipi Naeun dicuit geram buatkan Naeun merengek kecil buatkan kami tergelak lagi.

"Pergi klinik ya?" Pintanya lagi kepadaku buatkan aku tersenyum sebelum aku mengangguk kecil.

"Betul ni tak nak saya temankan awak pergi klinik?" Tanyanya lagi buatkan aku tergelak. Risau betul.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now