32

1.8K 256 44
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


.
.
.

Sudah masuk dua minggu aku kerja di kafe ni, syukurlah aku dikurniakan persekitaran kerja yang baik walaupun aku kerja dekat sini untuk sementara.

Nak pula Somi ada sekali kerja dengan aku, tak adalah penat dan stress sangat aku kerja.

Setelah selesai mengikat hujung bungkusan plastik sampah yang penuh ni, langkah aku atur keluar dari premis tempat kerjaku, menuju ke bahagian belakang, tempat buang sampah.

Seram sejuk bila lorong belakang kafe ni terasa begitu sunyi dan suram, hanya bercahayakan lampu jalan yang malap. Nak pula sekarang dah menginjak tengah malam, kafe pun dah nak tutup.

Selalu aku okay saja tapi tak tahulah kenapa, malam ni aku rasa tak sedap hati.

Cepat-cepat aku geleng kepala, buang segala fikiran negatif aku. Nafas aku hembuskan, mencari kekuatan.

Sebelum langkah aku atur menyeberangi lorong kecil ini, menuju ke tempat pembuangan sampah yang terletak di seberang lorong.

Sampai saja di hadapan tong sampah besar berwarna hijau tersebut, baru saja aku hendak memasukkan plastik sampah ke dalam tong tersebut, terasa lenganku digenggam dan ditarik kuat sehingga terlepas genggamanku dari beg plastik sampah yang sejak tadi berada di genggamanku.

Aku menjerit kuat, tekejut. Pantas aku cuba menarik tanganku, kepala aku angkatkan.

Darahku berderau saat melihat raut wajah tua di hadapanku sekarang. Nafasku yang sememangnya laju sejak tadi kini semakin menyesakkan aku.

"Pakcik rindukan kamu.."

"Lepaslah! Pergi!" Jeritku kuat seraya cuba untuk melepaskan tanganku dari genggaman tangannya.

Sebelah tanganku mencuba untuk memukulnya namun tangannya mula menggenggam kedua-dua tanganku.

Rasa panikku semakin melemahkanku lebih dari lelaki itu. Aku semakin panik saat dia memelukku. Trauma saat tubuhnya menyentuh tubuhku.

"Lepaskan akulah!"

Rasa marah dan benci buatkan aku rasa hendak menangis. Mula rasa betapa lemahnya aku.

"Ikut pakcik balik ya?"

"Pergi matilah!" Jerkahku geram.

Tanpa sedar aku mula menangis, meronta-ronta di dalam peluknnya, minta untuk dilepaskan.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now