.
.
."Macam mana kalau nanti dia betul-betul suicide?"
Tiba-tiba Jungkook bersuara buatkan aku merenungnya lama.
"Awak risaukan dia?" Tanyaku, menduganya.
"Ya, saya risaukan dia."
Tanpa ditahan-tahan, bebola mataku aku gulingkan ke atas, eye rolled. Sumpahlah menyampah.
"So awak masih peduli pasal dialah?"
"No lah, not that kind of worry. Awak faham kan maksud saya. " Lembut dia menafikan andaianku.
"Baguslah dia suicide, tak adalah menyibuk macam nyamuk kacau relay orang." Balasku selamba.
"Yerim, tak baik cakap macam tu." Bagaikan seorang abang, dia menegurku. Berkerut-kerut dahinya merenungku namun aku buat tak endah.
"Saya pasti dia tak kan beraninya nak commit suicide, sebelum ni acah je dia tu. Tengok muka cuak dia pun tahu spesis takut mati. Dia berani buat macam tu sebelum ni sebab dia tahu awak nak pujuk dia, awak akan stop dia. Cuba buat tak tahu je, susah sangat? Ke awak ni memang ada hati lagi dengan dia? "
" Awak ni tengah period atau nak period? Moody je dari tadi? " Balasnya tenang namun cukup memerli buatkan aku terdiam.
" Tadi Somi bagitahu saya dia nampak awak lepak mamak dengan Taehyung dekat kafe tadi, seronok? "
Huaaa balas dendam nampak? Turn dia pulak nak moody?
" Dia datang sebab nak melawat awaklah. Tu pun nak jealous ke?"
"Melawat saya? Batang hidung pun tak nampak. Lagi pun selama ni tak adanya lah dia datang melawat saya time saya sakit. Sebelum ni saya koma, accident time form 4,tak ada pulak dia datang jenguk saya, bukan dia sorang, satu family belah ayah saya satu pun tak datang tengok. Tunggu saya mati agaknya baru nak tengok. "
Pulak dah dia buka segmen bersamamu beras Faizah. Nampak sangat dah lama pendam.
Baru aku tahu dia pernah koma time form 4. Rupanya banyak pasal dia aku tak tahu dan baru aku perasan hubungan kitorang ni baru setahun jagung.
" Dia datang sini sebab dia tahu awak ada dekat sini, ingat saya tak tahu? Dasar buaya, pantang nampak perempuan yang aku suka cantik sikit, bodo."
Aku perhati je dia membebel sendiri. Muka tak puas hati teruk.
"Awak nak cakap saya cantiklah ni?" Usikku, saja nak redakan kemarahan dia.
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...