53

1K 235 399
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

"Pembedahan berjalan lancar. Syukurlah, pesakit tidak mengalami sebarang komplikasi sepanjang pembedahan tadi. "

"Pesakit masih dalam keadaan tidak sedarkan diri tapi Puan jangan risau, pesakit berada dalam keadaan stabil. "

Sejak tadi, tidak lepas mataku dari terus menatapnya. Terasa lega saat melihat dadanya yang turun naik perlahan, mengatur nafas.

Terasa cukup tenang saat mendengar kadar denyutan nadinya yang datang dari monitor di sisi katil.

"Kita jumpa nanti.."

Senyuman hambar terukir di bibirku saat mengingati janjinya kepadaku sebelum dirinya masuk ke dalam dewan bedah pagi tadi.

"Terima kasih, sebab tunaikan janji awak.."

Ucapku dengan senyuman namun di luar kemahuanku, tubir mataku mulai sarat dengan air mataku saat menatapnya sekarang.

Perlahan-lahan tangannya aku sentuh sebelum aku genggam erat.

.
.
.

Atas paksaan dari omma, akhirnya aku pulang juga ke rumah dengan fikiranku tidak henti-henti memikirkan Jungkook walaupun doktor sendiri beritahu, dia berada dalam keadaan stabil sekarang.

"Omma!"

Spontan bibirku mengukirkan senyuman saat masuk saja ke dalam rumah keluarga Jungkook, Naeun menyambutku dengan cerianya. Terlihat Somi juga mengatur langkah perlahan di belakang Naeun, mendekati aku.

Terus aku duduk bertinggung di hadapan Naeun dan tanpa disuruh, terus dirinya memelukku erat buatkan aku tergelak.

Pelukannya aku balas sebelum aku menunduk, mengucup pipinya kiri dan kanan buatkan dia mengeliat geli sambil tertawa, menampakkan gigi arnabnya.

"Appa mana?"

Tanya Naeun ceria dengan kepalanya dijengukkan ke belakang tubuhku, mencari Jungkook.

Senyuman cuba aku ukirkan kepadanya walaupun hakikatnya terasa cukup sebak saat melihat tatapan mata polosnya yang masih melihat ke arah belakangku, mengharapkan Jungkook turut sama pulang denganku.

"Appa masih dekat hospital, doktor kata esok baru appa boleh balik."

"Alah nape? "

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now