18

1.8K 296 61
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

"Adik awak dah prepare semua barang ke?"

"Entah."

"Awak ni, sibuk prepare barang saya tapi adik sendiri tak tahu."

"Tak apalah, dia ada omma aku nak tolong uruskan. Lainlah kau, sorang-sorang."

Mulalah hati aku yang lonely ni terharu.

Sejak tadi dia yang tolong aku ingatkan mana barang yang perlu ada. Maklumlah, ini first time aku nak duduk dorm. Mana tahu nak bawa apa je.

" Lepas ni dah jaranglah jumpa awak. "Rungutku, tak pasal-pasal tergedik. Bukan apa, dah biasa dah pagi-pagi prepare breakfast untuk dia, hadap muka dia. Balik kerja sediakan dinner, dah hadap muka dia lagi.

Aku ni dahlah suka menyakat dia, sehari tak usik dia rasa tak lengkap hidup aku. Janganlah aku tiba-tiba kena serang sawan dekat dorm sebab tak dapat menyakat dia sehari.

"Bukan kau lagi suka? Yalah, aku kan menyakitkan hati kau je kerjanya."

"Ish, mana adalah."

Dia hanya tersengih bila aku pantas menafikannya walaupun aku memang selalu kutuk dia macam tu dalam hati.

"Nanti kalau saya dah tak ada, jangan asyik makan ramen je, tak baik untuk kesihatan."

"Yalah."

"Jangan buka stokin merata, nanti dah tak ada saya nak tolong kutipkan."

"Aku tahulah."

"Jangan lupa—"

"Choi Yerim, aku belum nyanyuk lagi, aku tahu jaga diri aku macam mana. Kau jangan risaukan aku pula dekat sana nanti, study je elok-elok tak payah nak ingat dekat aku selalu."

.
.
.

"Hi."

Aku menoleh. Kelihatan Jimin sedang menghampiriku dengan sengihan. Comel betul eye-smile dia.

"Boleh saya duduk?" Pintanya dan aku hanya mengangguk.

Setelah beberapa hari duduk serumah dengannya, aku rasa selesa dengannya. Malah, sejak awal pertemuan kami, aku rasa dia seorang lelaki yang baik buatkan aku mudah saja rasa selesa dengannya.

Kami sama-sama menonton movie dan walaupun tiada perbualan di antara kami, aku tak rasa awkward pun.

"Jimin."

Namanya aku panggil, memandangkan Jungkook tak kasi panggil dia abang.

Dia toleh pandang aku.

"Awak tak ada boyfriend ke?" Tanyaku ragu-ragu, macam pelik pula tanya lelaki ada pakwe ke tak tapi tulah, Jungkook kan kata dia gay.

"Boyfriend?" Tanya Jimin dengan dahi yang berkerut.

"Haah, boyfriend. Tak ada ke?"

"Awak ingat saya gay ke?" Tanyanya buatkan dahi aku pula berkerut.

"Jungkook cakap awak gay."

"The hell?"

.
.
.

"Saya dah bertunang dah pun, Yerim. And for your information, my fiancé is a woman."

Aku hanya ketawa saat melihat muka sendu Jimin setelah difitnah oleh Jungkook.

"Siap dia nanti, memang saya libas dia pakai serai bila dia balik nanti."

Aku ketawa lagi saat mendengar bebelannya.

"Anyway, boleh saya tanya sikit pasal hubungan awak dengan Jungkook." Tanyanya dan aku hanya mengangguk.

"Tanyalah." Ucapku memberi keizinan.

"Kau orang ada apa-apa ke?"

"Eh, taklah. Kitorang cuma kawan. Saya duduk sini pun sekadar menumpang. Jungkook cuma tolong saya." Ucapku dengan senyuman nipis, sebenarnya bila ungkit pasal ni mulalah aku rasa terhutang budi dengan Jungkook.

"Saya rasa dia bukan sekadar nak tolong awak."

Mendengar komen Jimin, aku mula fikir yang bukan-bukan. Maksud dia?

"Jangan salah faham. Pada pendapat sayalah, pendapat seorang lelaki dan orang yang boleh tahan lama kenal dia, saya rasa dia sukakan awak."

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now