64

1.2K 250 580
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

[3 BULAN KEMUDIAN]

Tali beg tanganku aku genggam erat, tengok kiri kanan dulu, pastikan line clear.

Lepas betul-betul pasti yang tiada siapa memerhati, langkah aku atur secepat mungkin ke pintu utama rumah walaupun rasa masih terkedek-kedek langkah yang aku atur sekarang ni, maklumlah tinggal tunggu hari.

Baru saja tangan aku hendak menyentuh tombol pintu rumah, terdengar suara seseorang berdehem di belakangku buatkan tubuh aku menjadi statik.

"Nak pergi mana, mak buyung?"

Alamak.

Lambat-lambat badan aku pusingkan, menghadap Somi yang awal-awal sudah bercekak pinggang, merenungku tajam.

"Eh, dah bangun?" Tanyaku sambil tersengih, buat-buat comel, harapnya menjadi. Terlihat Somi menggeleng perlahan, masih merenungku geram.

"Kau nak pergi hospital kan?" Duganya buatkan perlahan-lahan senyuman aku memudar.

Lambat-lambat aku menunduk. Dapat aku dengar keluhannya perlahan.

"Kitorang bukan tak nak bagi kau jaga abang aku tapi kau kan dah nak bersalin, duduklah rumah. Nanti kalau jadi apa-apa dekat kau time kau jaga abang aku macam mana?"

"Tapi kan aku jaga Jungkook dekat hospital, nanti apa-apa jadi dekat aku bukan ke lagi senang sebab memang dah dekat hospital—"

"Menjawab, menjawab. Nampaklah dari mana Naeun dapat perangai kuat menjawab dia tu."

Sekali lagi aku menunduk, tayang muka sedih. Time-time macam nilah Naeun tak ada nak back up aku.

"Aku rindu abang kaulah." Aduku sambil tayang muka sedih, tenung Somi.

"Fikir sweet lah tu? Tak ada, tak ada. Duduk rumah. Ni aku nak keluar kejap, kau jangan curi-curi keluar eh."

Senyuman aku tahan. Oh, nak keluar kejap eh? Tak bagi aku curi-curi keluar eh? Ngokeyhh.

.
.
.

"Terima kasih."

Tuturku dengan senyuman kepada pelayan kafeteria hospital ini seraya mengambil bungkusan makanan yang aku pesan buat omma setelah selesai membuat pembayaran.

"Yerim."

Terbantut langkahku hendak meninggalkan kaunter kafeteria ini saat datang seseorang menegurku.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now