24

1.3K 206 196
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

Aku mula kehilangan kudratku sepenuhnya namun aku masih cuba untuk bertahan.

Penglihatanku mula semakin kabur, pendengaranku juga mula tidak jelas namun dapat aku dengar kekecohan dari luar bilik ini sebelum pintu bilik ini dirempuh kuat, berkali-kali.

Dengan pandangan yang kabur, dapat aku lihat pintu bilik ini terbuka dari luar dan kini, dapat aku lihat seorang lelaki sedang tergamam melihatku dari muka pintu.

Jungkook..

"Yerim.."

Tangisan tak dapat aku tahan saat aku mendengar suaranya memanggil namaku perlahan.

Langkahnya diatur laju mendekati aku. Dirinya melutut disisiku sebelum tubuhku dipeluk erat. Dengan badan yang terasa lemah, aku hanya membiarkan.

Teresak-esak aku menangis di dalam pelukannya. Dapat aku dengar, dirinya turut sama menangis.

"Baby kita.." Dengan esakan aku bersuara. Terasa tangannya turut sama menyentuh perutku.

"Baby kita dah tak ada, Jungkook.." Semakin teruk esakanku, bajunya aku genggam kuat.

"Saya minta maaf.." Dengan tangisan, dirinya memohon maaf buatkan aku semakin sebak.

Dengan mata terpejam rapat, teresak-esak aku menangis di dalam pelukannya.

.
.
.

"Maafkan kami, Encik. Bayi dalam kandungan isteri Encik dah tak bernyawa."

Hatinya terasa luruh saat mendengar perkhabaran tersebut.

"Isteri Encik mengalami pendarahan yang teruk, we need to do dilation and evacuation surgery as soon as possible. Jadi kami perlukan persetujuan dari Encik secepat mungkin untuk kami teruskan rawatan selanjutnya."

Dokumen yang dihulurkan kepadanya direnung untuk seketika.

Dengan hati yang terasa berat, pen dan dokumen tersebut dicapai. Sekali lagi, dirinya terdiam.

Tak semena-mena tubir matanya mula digenangi air mata. Pen di tangan digenggam kuat.

Dengan tangan yang menggigil, dia mula menandatangani dokumen tersebut. Kepalanya diangkat, merenung doktor di hadapannya.

"Tolong selamatkan isteri saya.."

Tuturnya perlahan dengan suaranya yang bergetar.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now