.
.
."Choi Yerim, after kelas jumpa saya di unit, or anytime bila awak free."
Di atas dasar rasa tanggungjawab, aku pun mencemar duli ke unit fizik untuk berjumpa dengan pensyarah fizik kesayangan aku. Tak lain tak bukan, Sir Jungkook.
Masuk saja ke dalam unit fizik, dapat aku lihat Jungkook yang sedang duduk di tempatnya. Dengan pen merah dekat tangan, dahi berkerut seribu macam tu, memang sah-sahlah dia tengah tanda kertas quiz kami tadi.
Ini yang takut ni. Aku dahlah meraban teruk time jawab tadi.
Baru nak cabut lari, macam jodoh aku pula bila tanpa diduga dia angkatkan kepala dan renungan dia sekarang menikam tepat kedua-dua anak mata aku.
Air liur aku telan bila matanya dikecilkan, merenung aku penuh makna. Macam nak sebat aku je dia ni.
.
.
."Salah tu."
Ttuk!
Tanpa belas kasihan, dahi aku diketuk dengan pen merah. Huaaa nak nangis.
"Awak ni buat apa time saya mengajar? Termenung tengok saya?"
Nak je aku menjawab macam selalu tapi sekarang ni, dia kan lecturer aku.
"Awak ada buat tak semua set soalan yang saya kasi time weekend haritu?"
"Buat."
"Dah siap semuanya?"
"Belum."
"Tulah, dating lagi."
Cis, siapa yang ajak aku dating dulu hari tu? Dia kan?!
"Kenapa diam? Marahlah tu." Usiknya, kelihatan dia tersenyum nipis. Tahu yang aku tak boleh buat apa-apa sebab sekarang ni aku dekat unit, kiri kanan aku semua pensyarah.
Aku tenung dia geram macam nak tembus.
"Sini saya ajar balik."
"Okay, Sir."
"Pegang pen, keluarkan kalkulator dengan kertas. Tak kan tengok saya buat je? Patutlah quiz tadi pun tak reti buat."
Dia ni kenapa nak buat aku nangis ke aaaaa.
Aku hanya ikut cakap dia. Keluarkan kalkulator, pen dan kertas dari dalam beg.
"Okay, so first step kita kena buat apa dulu sebelum jawab soalan? "
Dia tanya aku pula?
"Baca doa?" Dugaku namun laju saja dia ketuk dahi aku pakai pen dekat tangan dia.
Pantas aku sentuh dahi aku dengan mata yang terpejam.
"Eloklah tu, harapkan doa je usaha tak ada buat apa?"
Okaylah Sir, marahlah saya puas-puas hari ni ya, tunggu bila kita berdua nanti, saya cekik-cekik awak.
"First step mestilah kena baca soalan, kemudian fahamkan. Lepas tu tengok, soalan ni dah kasi apa, awak tengok dia dah kasi apa, kasi tahu saya."
"Dia dah kasi saya migraine tadi, sir."
"Really? If that so, I want you to do correction answer for this question, 50 times and make sure, sebelum pukul 8 pagi esok dah ada dekat atas meja saya."
Makin teruk migraine aku dibuatnya. Huaaaa cari pasal lagi dengan lecturer sendiri!
.
.
.Cuti mid sem pun bermula, mula-mula aku tak nak balik, nak stay je dekat dorm lagi pun aku manalah ada rumah?
Tapi tulah, Somi ni baik hati sangat, ajak aku balik rumah family dia. Aku tak nak tapi dia paksa aku! Tapi aku pun tak adalah tak nak sangat, ikut dia balik maka selamatlah duit makan aku untuk seminggu ni, haha!
Tapi bahagia aku tak lama bila Somi cakap Jungkook yang akan hantar kitorang nanti, sekali jalan katanya. Aku merajuk dengan dia pasal kes minggu lepas pun tak sudah lagi, dia pun mana mahunya pujuk aku.
Bila kelas dia pun dia buat bodoh je dengan aku, tahu aku merajuk dengan dia tak ada pula dia panggil aku jumpa dia.
Masuk je kereta, aku duduk dekat seat penumpang belakang, belakang Jungkooklah apa lagi, tak kan atas dia pula?
Saja aku duduk belakang dia, so tak payahlah aku pandang dia, dia pun tak payah sakit mata pandang aku.
Awal-awal aku dah peluk tubuh, muka tak ada mood aku tayang.
"Kau orang ni gaduh ke?"
Aku dengan Jungkook sama-sama pandang Somi.
Nampak sangat ke?
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...