.
.
."Jom."
Ajaknya sebaik saja enjin kereta dimatikan buatkan aku menoleh pandang dia yang dah mula keluar dari kereta.
Sekali lagi mata aku terarah pada banglo yang tersergam indah di hadapanku sekarang.
Masalahnya ni rumah siapa ni tetiba dia ajak aku datang sini?
Aku menoleh lagi saat dia menunduk, menjengukkan diri ke dalam kereta saat aku masih tidak berganjak.
"Jom jelah, nanti saya explain."
Akhirnya, aku hanya menurut. Dengan mata yang masih tertumpu pada rumah banglo tersebut, pintu kereta aku tutup perlahan.
Sempat mata aku mengawasi sekeliling kawasan perumahan ini. Cantik dan luas, dekat mana-mana je ada pokok dan bunga. Tengok kereta jiran-jiran dekat sini pun mewah semacam.
Apa yang menariknya tak ada gate pun keliling rumah dekat kawasan perumahan ni. Patutlah masuk-masuk je kawasan perumahan ni tadi, security bukan main ketat.
"Jom." Ajaknya lagi, kini dia menghampiri aku sebelum tanganku ditarik agar mengikutinya, sempat senyuman diukirkan untukku.
"Rumah siapa ni Kook?" Tanyaku lagi namun dia hanya tersengih.
"Adalah, nanti saya kasi tahu." Balasnya sambil mengerlingku sekilas.
Sampai saja di hadapan pintu rumah banglo ni, terkebil-kebil sekejap aku tengok dia keluarkan kunci dari poket seluar dia sebelum selamba dia buka pintu rumah ni.
Tak sempat aku nak tanya apa-apa, pintu rumah ini mula terbuka luas, memberi aku ruang untuk melihat ke dalam rumah tersebut.
Luas dan sudah siap didekorasi. Perlahan-lahan aku menoleh memandang Jungkook dan ternyata dirinya sedang merenungku dengan senyuman.
"Rumah siapa ni?" Tanyaku lagi. Rasanya dah berapa kali aku tanya dia soalan yang sama.
"Masuklah dulu."
"Mana boleh. Tak nak bagi salam dulu ke? Ini kan rumah orang. Tak eloklah."
Makin berkerut dahi aku bila dia gelakkan aku.
"Yerim, ni rumah awak, rumah baru kita."
.
.
.
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...