33

1.7K 269 19
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

Perlahan-lahan mata aku celikkan. Bau ubat-ubatan menyapa deria bauku. Baju biru cair tersarung pada tubuhku, IV drip ditampal pada kekura tanganku, menyalurkan air ke dalam tubuhku melalui tiub.

Aku dekat hospital.

Alat bantuan pernafasan yang menutupi hidung dan mulutku aku alihkan, tak selesa. Teruk sangat ke keadaan aku sampaikan aku perlu pakai benda ni?

Aku masih keliru.

"Yerim, kau dah bangun?"

Terdengar suara seseorang menegurku. Somi.

Dengan senyuman nipis dia menghampiriku, terlihat matanya yang mula berair, merenungku dengan renungan yang cukup aku benci, aku tahu renungan itu, renungan yang bersimpati denganku.

Sampai saja di sisi katil, dia menunduk sebelum terasa tubuh aku dipeluk erat.

"Baguslah kau dah sedar. Lama kami tunggu kau bangun." Cerita Somi sebelum pelukan kami dileraikan.

Lama?

"Berapa lama?"

"Tiga hari."

.
.
.

"Saya minta maaf, kalaulah saya balik awal malam tu.."

Mata aku mula berair namun cepat-cepat aku mengawal emosi, senyuman nipis aku ukirkan untuknya, Jimin.

"Bukan salah awak. Benda dah nak jadi." Balasku. Kelihatan Jimin hanya tersenyum namun cukup hambar, mungkin masih rasa bersalah denganku.

"Terima kasih sebab bawa saya ke sini." Ucapku dengan senyuman nipis.

"Yerim, bukan saya yang bawa awak ke sini."

Untuk seketika aku hanya diam, memandang Jimin.

"Jungkook yang bawa awak ke sini." Ucap Jimin perlahan.

Mendengar nama dia cukup buat aku rasa sebak.

Jadi dia nampak keadaan aku malam tu? Keadaan aku lepas disentuh tanpa keizinan aku sendiri?

Sampai bila-bila, aku cuma perempuan kotor di mata dia.

.
.
.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now