49

1.6K 244 67
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

"Chat siapa?"

Tanyanya sambil duduk di kerusi yang terletak selang kerusi dari kerusiku.

Aku menunduk kembali, tanpa segan silu aku chat dengan Sir Kim dekat depan dia.

"Siapa Sir Kim?"

Tanyanya tak puas hati, pastinya dia dapat melihat skrin telefonku dari tempat duduknya.

"Are you chatting with Kim Taehyung?"

Tanyanya lagi, kali ni kedengaran cukup bengang buatkan aku angkat kepala pandang dia.

Tayang muka no feeling sebelum dengan tak bersalahnya aku mengangguk.

"Bukan ke saya dah bagitahu awak sebelum ni, jangan dekat dengan dia." Tuturnya, jelas yang dia sedang marahkan aku.

"Mana ada dekat. Saya dekat sebelah awak ni kan, bukan dekat sebelah dia."

"Kelakarlah tu?" Marahnya buatkan aku terdiam. Gaya dia marah, sebiji time dia mengajar.

"Macam mana dia boleh ada number phone awak?" Tanyanya lagi dengan dahinya berkerut merenungku geram.

"Dia minta saya jadi representative untuk subjek dia—"

"Then, awak setuju?" Potongnya, makin tak senang duduk dia dekat sebelah aku. Dia punya tenung aku sekarang macam nak makan aku.

"Yes." Balasku pendek, muka tak bersalah.

"Awak tahu tak with that way awak akan lebih rapat dengan dia? Atau awak suka dapat number phone dia sekarang?" Tanyanya, semakin jelas yang dia marahkan aku.

Oh, bila aku dekat dengan lelaki lain dia marah, bila dia dekat dengan perempuan lain boleh pula?

" Saya tak ada masa lah nak menggatal dengan lelaki lain. Saya bukan macam awak boleh multi-tasking, ada dua tunang. Tapi tu pun macam dah lupa je kewujudan saya dekat sini."

Perliku, kelihatan dirinya terkedu. Tersentap agaknya dengan perlianku.

"Kalau susah sangat kita putus jelah, saya tak rasa pun hubungan kita ni bawa apa-apa makna bagi awak. " Pantas aku menyambung.

Tiba-tiba dia ketawa, tapi tawa yang tampak sinis, annoying.

"Lepas jumpa dengan Taehyung, terus minta putus dengan saya? Hebatnya penangan dia pada awak. Kenapa? Dia lagi handsome dari saya atau dia lagi kaya dari saya?"

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now