34

1.8K 257 25
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

"Kau yakin kau nak balik rumah aku?"

"Kenapa? Awak dah tak nak saya duduk dekat rumah awak lagi?" Tanyaku dengan senyuman hambar.

Mana tahu lepas apa yang terjadi dekat aku sekarang, dia dah tak boleh terima aku lagi, kan?

"Yerim, bukan tu maksud aku.."

"Tak apalah, saya faham. Saya dah kotorkan rumah awak—"

"Yerim, aku cuma tak nak kau teringat balik bila kau balik nanti." Terangnya, memotong percakapanku.

"Saya tak pernah lupa Jungkook.." Balasku perlahan.

Kali ini dia pula terdiam.

"Kau tumpang rumah family aku dulu nak?"

"Tak apalah, saya dah cukup menyusahkan awak. Awak hantar saja saya dekat rumah awak, lepas saya packing barang saya, saya pergi."

"Apa kau cakap ni? Kau nak pergi mana?"

"Mana-mana jelah asalkan bukan rumah awak."

"Ya aku tahu,tapi biar aku carikan tempat untuk kau berlindung dulu, sementara tu—"

"Dahlah, Jungkook. Saya dah tak nak susahkan awak lagi."

"Bila kau macam ni, kau lagi menyusahkan aku."

"Memang, memang kerja saya menyusahkan awak, menyusahkan semua orang. Kenapalah saya tak mati je malam tu?" Ucapku perlahan tanpa perasaan, namun jauh di sudut hati, aku betul-betul maksudkannya.

"Kau cakap apa ni, Yerim?" Tanyanya perlahan, namun cukup keras. Dapat aku dengar getaran suaranya, menahan marah.

"Semua ni tak kan jadi kalau saya terjun saja masa malam tu, malam pertemuan pertama kali kita. Semua ni tak kan jadi kalau saya tak jumpa awak malam tu." Sambungku lagi.

"Kau menyesal sebab jumpa aku malam tu?"

Entah kenapa, pertanyaannya buatkan aku hatiku terusik. Getaran suaranya saat menyatakan persoalan tersebut, seolah-olah kecewa denganku.

"Yerim, berjumpa dengan kau malam tu merupakan perancangan tuhan untuk aku yang paling aku hargai. Walaupun aku rasa kau gila masa aku nampak kau berdiri atas tembok tu, tapi bila aku dengar tangisan kau, buat aku rasa aku perlu stay dengan kau."

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now