8

2.1K 311 52
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

"He raped me."

Akhirnya terpacul juga ayat itu dari mulutku. Semakin teruk getaran tubuhku. Sentuhannya kembali menghantui aku buatkan aku ketakutan namun aku cuba untuk bertahan.

Selama ini aku hanya menyimpan semua ini sendiri. Tak seorang pun tahu apa yang aku lalui namun malam ini, aku memberitahu segalanya padanya, lelaki yang baru aku kenali.

Jungkook hanya diam di sisiku, namun aku tahu dia mendengar dengan sepenuh hatinya.

"Sejak bila?" Tanyanya perlahan, cukup berhati-hati.

"Sejak umur saya enam belas tahun.." Jawabku dengan air mata yang mengalir deras.

"Saya cuba lawan tapi saya tak boleh.. Tiada siapa percayakan saya.."

"Saya tak lari dari rumah tu sebab.. Sebab fikirkan makcik saya.. Pakcik saya ugut saya kalau saya lari dari rumah dan ceritakan semuanya dekat orang luar, dia akan dera makcik saya.. Depan mata saya, saya nampak dia pukul makcik saya, setiap hari.."

Semakin teruk esakanku buatkan kata-kataku terhenti untuk seketika.

" Saya pernah cuba untuk lari dari rumah dan disebabkan saya,.. Makcik saya mati, pakcik saya pukul dia sampai mati, depan mata saya.. " Dengan tangisan, aku meluahkan segalanya.

Peristiwa malam itu kembali segar diingatanku.

" Dekat mata semua orang, pakcik saya seorang polis yang baik. Siapa saja yang akan percayakan saya? " Tanyaku perlahan dengan tangisan yang semakin menggila.

Tanganku mula menggosok-gosok tubuhku, gelisah. Terbayang semula saat aku disentuh tanpa keizinanku.

" Choi Yerim.. "

Terdengar suara Jungkook menyapa telingaku lembut. Aku masih menggosok-gosok tubuhku, semakin lama semakin tidak terkawal. Mataku terpejam rapat.

"Calm down, you're save now, with me."

Terasa tangannya cuba menyentuh tanganku, hendak menghentikan kelakuanku namun tindakan refleksku pantas menepis tangannya. Mataku terbuka luas, merenungnya ketakutan.

"Yerim,it's me, Jungkook.."

Tuturnya perlahan dan lembut buatkan aku perlahan-lahan merasa tenang semula.

"Touch me, feel me, so that you can trust me. I'm promise, I won't hurt you and I'm promise as long as you with me, no one can hurt you.."

Tangannya dihulurkan kepadaku tatkala kata-kata itu dituturkan kepadaku.

Ragu-ragu aku memandang telapak tangannya yang sedang dihulurkan kepadaku sekarang sebelum aku kembali memandangnya.

Kini dia mengukirkan senyuman nipis kepadaku. Mataku kembali berair, sebak melihatnya sekarang.

Perlahan-lahan telapak tanganku aku letakkan di atas tangannya sebelum terasa tangannya menggenggam erat tanganku. Kini tanganku dibawa ke dada kirinya, tempat di mana terletak jantung. Terasa detakan jantungnya yang laju namun cukup menenangkan.

Pada mulanya aku merasa takut namun sesaat, dua saat tanganku berada di genggamannya, aku mula terasa tenang dan selamat.

Mata aku pejamkan. Dapat aku rasakan degupan jantungku berdegup sama seperti degupan jantungnya.

Terasa tubuhnya semakin menghampiriku dan aku hanya membiarkan, mula percaya dan selesa dengannya. Terasa selamat berada dekat dengannya.

Perlahan-lahan mata aku celikkan saat aku rasakan tubuhnya memelukku erat, terasa pula bahuku dielus perlahan dan lembut.

Rasa cukup tersentuh dengannya sekarang.

"Saya janji, ini kali terakhir saya menangis depan awak. Sumpah, saya tak lemah macam yang awak nampak sekarang ni." Ucapku dengan mata yang berair, tak padan dengan mata yang bengkak menangis.

Dapat aku rasakan getaran suaranya, tertawa perlahan.

"It's okay, menangis tak semestinya lemah. It's proved how strong you're all of this time, sejujurnya aku kagum dengan kau. But please, don't ever think again about taking away your life, you deserve to feel loved and be happy, at least once in your life. Bagi peluang pada diri kau, untuk rasa semua tu. "

Mata aku pejamkan, kembali menangis saat mendengar pujukannya. Sekali lagi, aku menangis di dalam pelukannya.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now