62

1.6K 230 39
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

<Taehyung

Yerim
Jom keluar harini
Nak?

Lama aku tenung ruangan chat antara aku dan Taehyung.

Sudah beberapa kali dia mengajak aku keluar bersamanya namun semua pelawaannya aku tolak mentah-mentah.

Hari ini dia ajak aku keluar lagi dan aku dah start rasa serba salah nak tolak pelawaan dia lagi. Aku tahu dia cuma nak ceriakan aku.

Lama aku berfikir sebelum jari-jemariku mula bergerak membalas mesejnya.

Nak.
Pukul berapa?

Finally saya tak kena reject🥺

Aku hanya tersengih saat membaca mesejnya.

.
.
.

"Saya dah putus dengan Jungkook."

Tuturku perlahan saat tiada perbualan di antara aku dan Taehyung sejak tadi.

Dia yang sedang memandu menoleh memandangku untuk seketika sebelum pandangannya kembali ditalakan ke hadapan.

"I'm sorry." Tuturnya perlahan, kedengaran cukup bersalah dan bersimpati denganku namun aku hanya tersenyum hambar.

"It's okay. Mungkin kami memang tak ada jodoh." Balasku hambar.

Dapat aku lihat Taehyung mengerling ke arah cincin yang masih tersarung di jari manisku.

"Saya perlukan masa untuk move on.." Luahku kepadanya.

Selama ini aku pendam semuanya sendiri namun entah kenapa, bila dengan Taehyung, aku rasa terbuka untuk berkongsi perasaanku dengannya.

"It's okay, Yerim. Just as you need time to love him, you also need time to let him go."

Pantas saja tubir mataku ditakungi air mata.

"Thank you, Taehyung."

Dia hanya tersenyum.

.
.
.

"Awak tak pernah minum ke?" Tanya Taehyung dengan tawa.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now