35

1.8K 279 31
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

"Abang aku dah sedar.."

Aku hanya diam saat mendengar berita tentangnya dari Somi. Mataku mula terasa panas dan membahang.

Syukurlah dia dah sedar.

Aku ingin melihatnya namun pada masa yang sama, aku rasa bersalah dengannya, tidak sanggup berjumpa dengannya.

" Kau tak nak tengok abang aku?"

Aku menggeleng perlahan.

"Tak apalah, bagi dia rehat." Ucapku, memberi alasan.

"Masa dia sedar, dia macam tercari-cari seseorang, mungkin dia tak tanya, tapi aku tahu, dia cari kau."

Cerita Somi lagi namun aku lebih selesa berdiam diri.

"Perkara pertama yang dia tanya bila dia sedar, dia tanya sama ada kau okay atau tak. Aku rasa dia fight untuk sedarkan diri pun, hanya untuk kau."

Semakin sebak saat mendengar apa yang dikatakan oleh Somi buatkan aku pantas menyeka air mataku yang mengalir tanpa keizinanku.

.
.
.

Sudah tiga hari aku duduk menumpang di rumah Yoonji. Yoonji hanya duduk bertiga bersama kakak dan ibunya. Mujurlah ahli keluarganya menerima baik kehadiranku.

Masa aku banyak habiskan dengan termenung. Tidak seperti dulu, aku kini hanya mendiamkan diri. Senyuman dan tawa yang aku ukirkan semuanya hanya lakonan semata-mata.

Aku berkongsi bilik dengan Yoonji, mujurlah dia tak kisah, lagi suka katanya.

"Yerim."

Sedang aku termenung di dalam bilik, kedengaran Yoonji memanggil namaku seraya berjalan menghampiriku.

"Ada orang nak jumpa kau."

"Siapa?" Tanyaku.

"Turunlah dulu."

.
.
.

Melihat susuk tubuh belakangnya saja aku sudah tahu siapa.

Jeon Jungkook.

Kelihatan dia tenang menungguku di hadapan rumah Yoonji. Untuk seketika aku hanya berdiri di belakangnya, tidak jauh darinya. Sengaja ingin merenungnya tanpa pengetahuannya, melepaskan rinduku padanya.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now