65

1.2K 255 369
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

Setelah selesai melakukan pemeriksaan kandungan di klinik, aku terus mencuri peluang untuk ke hospital, berjumpa dengan Jungkook.

Sampai saja di dalam wad, sempat aku berjumpa dengan omma, berbual sebentar dengannya sebelum omma meminta diri untuk keluar, hendak membeli makanan di kafeteria.

Setelah aku ditinggalkan sendirian, berdua dengan Jungkook, langkah aku atur mendekati katil sebelum dengan senyap, aku mengambil tempat duduk di kerusi bersebelahan katil.

"Jungkook, saya datang ni.." Tuturku perlahan dengan senyuman seraya tangannya aku genggam.

"Saya baru lepas check up tadi, check up terakhir sebelum baby lahir." Ceritaku dengan senyuman, tidak lepas mataku dari terus menatapnya lembut.

"Doktor kata saya okay, baby pun okay. Doktor ada cakap, saiz dengan berat baby dah cukup. Patutnya semalam atau hari ni saya dah rasa apa-apa tanda atau contraction tapi tak ada pula. Doktor cadang saya ambil induction. Orang kata induced labour lagi sakit, takutnya." Aduku kepadanya sambil tayang muka sedih.

"Harap-harap petang ni ke malam ni saya rasa apa-apalah, awak doakan tau."  Tuturku lagi dengan senyuman.

Namun perlahan-lahan senyumanku memudar, wajahnya aku tatap cukup lama.

"Awak doakan saya dengan baby nanti okay.. Sekurang-kurangnya baby kita okay, itu pun dah cukup.."

Pintaku perlahan, tangannya masih aku genggam erat.

"Awak bangunlah.."

"Kalau apa-apa jadi dekat saya masa saya lahirkan baby kita nanti,.. macam mana dengan Naeun?" Tanyaku dengan getaran suara perlahan, menahan sebak.

"Dia masih kecil, Jungkook.."

.
.
.

Malam ini, aku hanya bertiga dengan Somi dan Naeun di rumah sementara appa ke hospital, menghantar makanan untuk omma. Keluarga Jimin dan Kak Yumi pula tidur di rumah keluarga Yumi malam ini.

Kini aku sedang duduk semeja dengan Somi dan Naeun di ruang makan.

Sejak tadi hanya Somi dan Naeun saja yang makan sementara aku hanya memerhati, sesekali menyuapkan makanan pada Naeun dan mengelap mulutnya sekiranya comot.

"Yerim."

Kepala aku angkatkan dari terus memerhati Naeun yang masih terkial-kial menggunakan chopstick khas untuk kanak-kanak seusianya.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now