.
.
."Terima kasih, Jungkook. Sebab tolong jagakan Hana sepanjang akak tak ada dekat sana. Nanti kalau ada apa-apa terus inform akak, ya? "
"Sama-sama."
Setelah panggilan antaranya bersama Kim Yumi, kakak iparnya ditamatkan, dirinya mengeluh.
Nampaknya dia perlu menjaga Hana selama beberapa bulan ini, sehingga Yumi dan Jimin pulang ke Korea.
"Encik."
Kepalanya diangkat saat seorang doktor datang menghampirinya.
"Encik suami kepada Puan Hana?"
Entah keberapa kali dirinya disalah ertikan sebagai suami Kim Hana sampai dirinya pun malas nak menerangkan lebih.
"Ya, saya." Balasnya pendek seraya berdiri, telefonnya diseluk masuk ke dalam poket seluarnya.
"Tahniah, Puan Hana selamat melahirkan bayi perempuan."
.
.
."Kau okay tak ni? Nak pergi hospital?" Tanya Somi risau saat kami dalam perjalanan pulang ke rumahku buatkan aku tergelak perlahan.
"Buat apa? Aku okaylah."
"Aku risaulah. Ni kalau abang aku tahu ni—"
"Jangan bagitahu dia please."
Pantas aku bersuara, risau betul kalau Jungkook tahu.
"Aku tak nak dia risau, kau tahu kan semenjak apa yang jadi dekat aku dulu, overprotective betul dia dengan aku, ngan baby."
"Nak keluar rumah pun susah, pergi mana-mana pun mesti kena bawa kau tak pun Yoonji kalau dia tak boleh temankan aku."
"Bayangkan kalau dia tahu pasal tadi, mahu dia bungkus aku dalam bubble wrap, letak je aku atas katil, entah-entah jejak lantai pun tak boleh. "
Tergelak Somi dibuatnya, sempat dia kerling aku sebelum kembali fokus pada pemanduannya.
"Tapi, abang aku suruh inform kalau apa-apa jadi dekat kau, takut orang yang khianat kau dulu datang balik kacau kau.."
Jantung aku mulalah kembali berdegup laju namun aku cuba bertenang. Mungkin nama lelaki itu tak pernah disebut di hadapanku namun aku cukup tahu siapa.
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...