.
.
.Perlahan-lahan tubuh Naeun aku baringkan di atas katilnya, tidak mahu mengganggu lenanya.
Kelihatan dirinya mengeliat kecil sebelum tangan kecilnya menekup wajahnya sendiri dengan matanya masih terpejam buatkan aku menahan tawa, comel.
Tidak dapat menahan diri tatkala melihat kecomelannya, pipi aku kucup perlahan dan lembut. Geram, rasa nak gomol-gomol dia sampai pagi tapi nanti aku juga yang letih nak melayan, dahlah esok aku ada kelas.
Dengan sesenyap mungkin, langkah aku atur menjauhi katilnya, menuju ke katilku dan Jungkook.
Sementara Jungkook di tandas, aku menggunakan masa ini dengan mengemas tempat tidur kami sebelum tidur.
Tanganku menepuk-nepuk perlahan cadar dan comforter namun perlahan-lahan tanganku terhenti saat melihat bahagian tempat tidur miliknya yang dipenuhi dengan guguran rambutnya.
Tak semena-mena hatiku terusik buatkan aku terdiam. Namun perlahan-lahan tanganku mula mengutip helaian rambutnya yang berguguran di atas bantal dan cadar katil.
Tanganku terhenti dari terus bergerak, mengutip helaian rambutnya saat terasa tanganku digenggam erat namun cukup perlahan dan lembut.
Kepala aku angkatkan, memandang Jungkook yang entah sejak bila berdiri di sisiku. Kelihatan dirinya tersenyum hambar dengan kepalanya menggeleng perlahan.
"Tak apa, saya boleh kutip sendiri. Awak rehatlah. Maaf kalau awak rasa tak selesa.." Tuturnya dengan senyuman buatkan aku terasa sebak.
Tanpa mempedulikan aku yang masih tak lepas merenungnya, dirinya mula mengutip helaian rambutnya di atas bantal dan cadar katil.
Dia menoleh memandang aku saat tangan aku turut sama membantunya membersihkan guguran rambutnya di atas cadar katil.
Tanpa mempedulikan renungannya, aku masih dengan aktivitiku.
"Awak tak geli?" Tanyanya perlahan buatkan aku menoleh memandangnya.
Tiba-tiba rasa sedih tatkala dia bertanyakan soalan itu kepada aku.
"Kenapa nak geli? Rambut awak kan? Awak siapa? Suami saya kan?"
Tanyaku buatkan dia tertawa namun perlahan-lahan tawanya mereda, berganti dengan senyuman nipis, renungannya redup menikam anak mataku.
"Terima kasih sebab terima saya apa adanya.." Tuturnya perlahan buatkan dadaku terasa ketat menahan sebak.
Pantas aku menggeleng.
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...