.
.
.Cuti mid sem ni, dia ajak aku pergi holiday, katanya nak aku tenangkan fikiran sebelum aku sibuk dengan study week, final project dan final exam.
Eleh, cakap jelah nak ajak aku pergi honeymoon. Malu-malu pulak. Memang sejak aku dengan dia kahwin, mana pernah kitorang pergi mana-mana untuk honeymoon. Honeymoon dalam rumah je, uhuk.
Masuk saja dalam bilik hotel, aku kagum sekejap dengan decoration bilik ni. Romantic mode on.
Atas katil ditaburi dengan kelopak bunga, nampak benar ini honeymoon suite.
Katil pula betul-betul menghadap pemandangan pantai yang terbentang luas di depan sana, romantik habis.
Harapnya tak air pasanglah malam ni, takut hanyut je aku dengan Jungkook nanti.
Aku pergi pula ke bahagian bilik mandi. Ada jakuzi,lilin and again, kelopak bunga rose di mana-mana, payahlah wak cleaner nak kemas nanti.
Aku keluar dari bilik mandi dan kini aku berdiri betul-betul di hadapan sliding door yang memisahkan antara bilik ini dan anjung luar, menikmati pemandangan pantai.
Kebetulan pula, hari sudah mula senja, dapat aku lihat matahari yang mula terbenam. Tak pernah aku tengok sunset depan-depan.
Aku hanya membiarkan saat Jungkook mendekati aku, berdiri betul-betul di sebelahku. Dia turut sama diam, menikmati pemandangan di hadapan kami sekarang.
Tapi lama-lama aku perasan yang dia mula ubah tumpuannya, kepadaku. Lama dia tenung aku sampailah aku toleh pandang dia. Kelihatan dia tersenyum saat aku memandangnya.
"Tengoklah, tengah sunset. Cantik."
"Lagi cantik awak."
"Klishe." Balasku sambil meleraikan eye contact antara kami tapi tersenyum juga aku dibuatnya. Dapat aku dengar tawanya perlahan.
"Suka?" Tanyanya lagi, masih setia menatapku namun pandanganku masih lurus ke depan.
Aku mengangguk kecil sebelum perlahan-lahan aku menoleh memandangnya. Senyuman terukir di bibir kami berdua.
Terasa telapak tangannya yang lebar mula menyentuh bawah telingaku sebelum terasa ibu jarinya mula mengusap lembut pipiku.
Jantungku mula berdegup laju saat dia mula menunduk, mendekatkan wajahnya ke wajahku. Mata turut sama aku pejamkan saat dia mula memejamkan mata.
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...