9

1.3K 205 85
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

Balik saja dari honeymoon, aku dapat rasakan mood aku mula berubah. Cepat marah, cepat terasa, risau tak tentu hala, stress. Semuanya lepas aku dapat surat tu.

Aku jadi paranoid.

Lately ni pula aku selalu rasa tak sedap badan, perut pula rasa cramp, keras semacam. Entahlah, mungkin sebab aku lewat datang bulan kut.

Yes, again, aku lewat datang bulan, tapi mungkin sebab aku stress. That's it, aku haraplah.

Tapi semuanya aku simpan sendiri, tak sikit pun aku mengadu pada Jungkook, tak nak dia risaukan aku.

Lagi pun entahlah, lately ni, tak ada mood betul bila tengok muka dia. Rasa nak marah je bila dia lalu depan aku padahal dia tak buat apa-apa pun time tu.

Pagi ni entah kenapa aku langsung tak ada mood nak bangun dari katil ni, padahal Jungkook dari tadi dah ke hulu ke hilir dalam bilik, bersiap nak ke kolej.

Kepala aku picit perlahan, pening. Tekak pula dah kembang semacam, mual tak tentu pasal. Aku ni salah makan ke apa?

"Yerim, are you okay?"

Mata aku pejamkan, makin melonjak rasa mual aku ni bila Jungkook dekat dengan aku. Bukan nak menghina laki sendiri tapi rasa nak muntah gila tengok muka dia pagi ni.

Bau perfume dia yang selama ni menggetarkan jiwa raga aku mula buatkan aku kembang tekak.

"Awak tak sihat ke?" Tanyanya, terasa belakang tangannya mula menyentuh dahiku.

Terus aku duduk, mulut aku tekup bila tiba-tiba rasa nak muntah. Tanpa pedulikan dia yang terkejut dan risau tengok aku sekarang, terus aku berlari ke tandas.

.
.
.

Atas nasihat dari Dr. Jeon Jungkook, aku pun rehat saja dekat rumah hari ni.

Mula-mula tu dia paksalah juga aku pergi klinik tapi memang taklah aku nak pergi.

Penat nak memujuk dan memaksa, akhirnya dia suruh je aku rehat dulu dekat rumah. Katanya petang karang balik kerja dia paksa aku lagi.

Tiba-tiba pula mak mertua aku datang rumah, ni tak lain tak bukan mesti anak dia yang report ni kata aku tak sihat.

"Omma nak air apa? Yerim buatkan."

Baru saja aku nak bergerak ke dapur, omma dah tarik aku duduk di ruang tamu.

"Tak payahlah."

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now