42

1.7K 319 104
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

"Awak ni jalan elok-eloklah, macam baru lepas sunat je." Ejek Jungkook dengan sengihan sambil membiarkan aku yang berpaut pada lengannya.

"Awaklah ni mana pernah saya pakai high heels!"

Jungkook tertawa perlahan, tawa manly dia.

"Baru hari ni saya dapat tengok muka awak dengan jelas, selalu kena tengok dari atas je. Maklumlah, tunang saya ni pendek orangnya."

Alah-alah berbunga-bunga hati bila dia panggil aku 'tunang saya' tapi cepat-cepat je bunga-bunga dalam hati aku ni kena tebas bila dia cakap aku pendek.

" Saya tak pendeklah, tinggi saya average tau. Awak tu yang galah. "

Dia hanya ketawa mendengar bebelanku. Tanganku masih memeluk erat lengannya.

Dari jauh aku dapat lihat kehadiran Hana dari sini.

"Awak ada apa-apa dengan Hana ke?"

"Kenapa tiba-tiba tanya macam tu? Kan saya dah ada awak."

"Bukan maksud saya Hana tu ada hubungan apa dengan keluarga awak sampai dia pun dijemput sekali?" Kataku sambil kepala aku angkatkan sikit, menunjuk ke arah Hana. Jungkook angkat kepala, turut pandang ke arah yang sama.

"Oh. Hana tu adik Yumi, tunang Jimin."

Pula dah. Dah macam rantai makanan semua saling berhubung.

"Jadi lepas ni selalulah awak jumpa dia." Mentang-mentang Jungkook dah jadi tunang aku, dah tak cover-cover dah aku punya jealous.

"Cemburu?" Tanyanya sambil tersengih. Mata aku sepetkan, tenung dia geram.

"Mana tahu cinta berputik kembali."

"Saya tunang awak, Yerim. Hati saya hanya untuk awak."

Atotototott, apakah yini cinta lepas bertunang ka?

.
.
.

"Tak apa ke awak duduk dengan saya?"

"Tak apalah, kejap lagi pun saya memang nak bagitahu semua orang yang awak tunang saya." Balas Jungkook selamba sebelum cocktail di dalam gelasnya diteguk perlahan.

"Awak jangan buat kerja gila."

"Tengoklah macam mana." Balasnya selamba. Eeee geramnya.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now