.
.
."Hujung tahun ni kami kahwin, dua minggu lepas Yerim habis final exam semester 4 dia. Kiranya ada tujuh bulan lagi."
Dengan sengihan, Jungkook memberitahu halmeoni buatkan halmeoni menoleh memandang aku yang sejak tadi duduk di sisinya, terukir senyuman di bibir tuanya.
" Boleh ke kamu fokus exam nanti? Mana tahu ingat Jungkook je nanti. " Usik halmeoni buatkan aku hampir tersedak air liur sendiri.
" Halmeoni jangan risau, Kook akan pastikan dia berjaya dan pada masa yang sama bahagia dengan Kook."
Dengan senyuman, Jungkook berjanji pada halmeoni sebelum di akhir katanya, matanya dilirikan lembut ke arahku dengan senyuman.
.
.
."Kenapa termenung ni?"
Aku menoleh saat halmeoni menegurku perlahan sebelum dirinya mengambil tempat duduk di sisiku.
"Jungkook baru je keluar, tak kan dah rindu?" Usiknya buatkan aku ketawa.
"Mana ada, halmeoni ni."
Aku rasa halmeoni ni shipper tegar aku dengan Jungkook.
Cuma kadang-kadang terdetik di hati, kalaulah halmeoni tahu apa yang terjadi pada aku sebelum ni, boleh ke dia terima aku macam mana dia terima dan sayang aku sekarang?
"Kamu jangan risaulah, halmeoni dulu pun kahwin muda, lagi muda dari kamu. Baru enam belas tahun, halmeoni dah kahwin. Eomma Jungkook pula, dia kahwin masa umur dia macam kamu sekarang, dua puluh tahun."
"Tapi mungkin dah bukan jodoh mereka, masa umur Somi baru saja tiga tahun, mereka berpisah."
Aku hanya diam, mendengar. Bersimpati dan pada yang sama takut, takut terjadi pada aku dan Jungkook pula..
"Dulu, masa tinggal kami berempat, Jungkook lah yang jadi ketua keluarga, satu-satunya lelaki dalam keluarga ni."
"Pernah masa dia sekolah dulu, masa omma dia masih belum jumpa lagi appa dia yang sekarang ni, dia senyap-senyap kerja sambil belajar, senyap-senyap masukkan duit dekat tabung kami, mungkin kesiankan omma dan nenek dia kerja."
"Habis mengamuk omma dia bila tahu. Yalah kerja sampai tak belajar, tak pernah-pernah dia gagal peperiksaan tiba-tiba gagal. Kena kejar dengan omma dia keliling kampung ni. "
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...