47

1.1K 224 418
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

Aku mengambil tempat duduk di bangku yang terletak di tepi gelanggang ais sambil memerhati Jungkook dan Naeun yang sedang meluncur bersama di atas gelanggang ais sambil berpegangan tangan.

Rasanya dah dekat sejamlah aku tengok diorang main. Dari Naeun tak reti seimbangkan badan, sampailah dia dah boleh ikut appa dia ice skating sama-sama.

Tersenyum aku dibuatnya tengok dua beranak tu gelak sama-sama. Gaya diorang gelak sebiji.

Dari tadi jugalah aku perasan sekumpulan budak perempuan dekat sebelah aku ni, tengok-tengok Jungkook.

"Handsome siut lelaki tu."

"Comel gila dia gelak."

"Comel je dia layan budak-budak, mesti adik dia kan?"

Adik dia cakap. Apa baby face sangat ke muka laki aku ni? Mungkin muka baby face tapi badan serupa daddy. Tu yang perempuan-perempuan dekat sebelah aku ni pun tak menahan tengok.

Perempuan-perempuan dekat tepi aku ni terus hilang kewarasan bila Jungkook lalu depan kami.

Sempat Jungkook sengih dekat aku sambil kerling 'peminat-peminat' dia yang sejak tadi duduk dekat tepi aku, muka dia be like, 'cemburu ke tu?'.

"Hi."

Membulat mata aku bila Jungkook dengan confident nya tegur budak-budak perempuan dekat tepi aku ni. Siap senyum nuckal lagi, tak padan dengan anak kat sebelah!

Aku perhati je dia yang mula merapati aku, atau lebih tepat, perempuan-perempuan tu.

"Nak minta tolong boleh?" Tanyanya kepada budak-budak perempuan tadi yang tengah tergedik-gedik lepas kena 'hi' dengan abang Jungkook kita ni.

"Boleh."

Alah kemain kepit suara perempuan ni, ih kalau aku dah baling bangku ni—

"Tolong jagakan anak saya kejap boleh? Nak dating kejap dengan my wife."

Dengan sengihan dia bersuara sambil kerling aku.

Ahsjsdjks!

.
.
.

Atas paksaan yang tak berapa nak terpaksa dari Jungkook, aku masuklah juga dekat gelanggang ais ni tapi duduk tepi je, tu pun tak pakai kasut ice skate.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now