58

1.1K 241 292
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

"Yerim okay?"

Aku hanya tersenyum seraya mengangguk kecil. Kelihatan Seokjin turut sama tersenyum namun terlihat dengan jelas tatapan matanya yang bersimpati namun pada masa yang sama, rasa bersalah denganku.

" Saya minta maaf,.. saya ingatkan saya dah cuba buat yang terbaik untuk sembuhkan Jungkook tapi saya silap.."

Terkedu saat melihat dirinya memohon maaf kepadaku sekarang. Terlihat tubir matanya yang mulai sarat dengan air mata.

Di hujung katanya, terlihat bibirnya mengukirkan senyuman hambar, seolah-olah mentertawakan dirinya sendiri buatkan aku turut sama merasa sebak.

"Saya dah anggap dia macam adik saya sendiri,.. saya rawat dia dari dia sekolah lagi,.. dari dia panggil saya doktor sampai dia panggil saya hyung.."

Ceritanya dengan tawa perlahan dihujung katanya buatkan aku turut merasa hiba.

"Saya ingat lagi masa dia bagitahu saya tentang awak, dia cakap hyung, agak-agak Kook sempat kahwin tak? Saya tanyalah kenapa, lepas tu dia balas, kalau Kook sambung buat treatment janji eh Kook sempat kahwin, sebab Kook dah jumpa bakal bini Kook ni, cantik tau, rare breed katanya."

Serentak aku dan Seokjin tertawa namun mataku mula terasa panas dan membahang. Lepas beberapa tahun berlalu, semakin aku tahu yang dirinya punya perasaan padaku sejak pertama kali kami bertemu.

"Sebelum pembedahan hari tu, dia ada bagi iPad dia pada saya, dia kata kalau apa-apa jadi pada dia lepas pembedahan, dia minta saya serahkan semula iPad ni pada awak.."

Tuturnya perlahan dengan tangannya mula menghulurkan iPad yang sejak tadi di atas ribanya. Melihat case iPad yang terpasang pada iPad tersebut barulah aku tersedar yang ianya milik Jungkook.

Lambat-lambat tanganku mengambil iPad tersebut sebelum iPad tersebut aku buka, terlihat gambar aku dan dia di hari perkahwinan kami.

Gambar di mana terlihat dirinya menunduk, menatapku dengan senyuman lembutnya saat aku tertawa di dalam pelukannya dengan diriku turut sama memeluk pinggangnya erat.

Wajahnya yang sedang tersenyum aku tatap lama, rindukannya.

"Dia kata kalau apa-apa jadi pada dia lepas pembedahan, dia minta saya serahkan semula iPad ni pada awak.."

Perlahan-lahan aku menoleh, kembali menatap Seokjin yang masih setia menatapku sejak tadi. Terlihat dengan jelas matanya yang berkaca, merenungku sekarang buatkan aku berdebar sendiri.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now