🌼7

916 191 303
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

—🌼

Sementara dirinya membuat panggilan telefon menggunakan telefon pintarku, tidak jauh dariku dan membelakangkanku, dengan senyap, aku menangis.

Namun cepat-cepat air mata aku kesat seraya cuba berlagak tenang dan biasa saat dirinya kembali menghampiriku lalu tanpa kata dirinya kembali mengambil tempat duduk di sebelahku.

"Group apa ni?"

Terdengar suaranya cukup tenang bertanyakan soalan itu kepadaku seraya tangannya menayangkan skrin telefon pintarku, tepat di hadapanku.

<Kelab Kutu-kutu Bulanan
Jihan, Eunji, Sunghoon, Sunwoo, Taehyun

<Sunwoo
Madam
Saya nampak Dr duduk dengan perempuan lain
Gemuk orangnya
[Image]

<Taehyun
Perempuan tu bukan madam ke?

<Sunwoo
Oh..

Berderau darahku saat melihat ruangan chat group itu terpapar penuh pada skrin telefonku sekarang. Kini aku menunduk saat dirinya tak lagi menayangkan skrin telefonku tepat di hadapanku.

"Awak suruh student saya stalk saya?"

Terdengar dengan jelas intonasi suaranya mula berubah berang namun cuba ditahan.

"Saya tanya awak, Choi Yerim."

Mata aku pejamkan, tak sanggup hendak melihatnya sekarang. Ditambah pula dengan intonasi suaranya tadi yang jelas, marahkan aku.

"Sampai ke tahap ni, awak tak percayakan saya?" Tanyanya, kedengaran cukup terkilan denganku buatkan aku terasa sebak.

"Sejak bila awak minta diorang stalk saya?"

Tanyanya dan aku masih memilih untuk diam, menunduk dengan mata yang kekal terpejam.

"Saya tanya ni, jawablah."

Sama seperti tadi, aku masih kekal diam walaupun cukup terasa dengan intonasi suaranya yang jelas marahkan aku.

"Tak nak jawab sudah."

Mata aku celikkan saat terdengar dirinya merungut perlahan seraya bangun dari terus duduk di sebelahku. Tanpa melihatku walau sedikit, telefon pintarku diletakkan di atas kerusi bersebelahan denganku.

Kepala aku angkatkan, memandangnya yang jelas tak sudi hendak melihatku sekarang, terlihat jelas yang dia sedang marahkan aku.

"Duduk sini sampai Somi datang." Pesannya tanpa memandangku walau sekilas buatkan aku terkilan sendiri.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now